• Lillarapunzel

Hur ont gör det att vaxa benen?

Har tidigare rakat mig i flera år, men tycker inte det fungerar något bra. Duschar "bara" 4-5 dagar i veckan, och på den tiden emellan hinner mina ben börja se helt överj*vliga ut på. Så jag funderade på det där med vaxning, då känns smidigare att bara behöva ta bort håret kanske varannan-var tredje vecka istället för 5 dagar i veckan. Särskilt de där vaxremsorna som liksom är "färdiga i förpackningen" känns väldigt smidiga. Men, jag har sett flera på Youtube som testat dessa..Och det verkar göra så fruktansvärt ont. Det är väl i princip det som fått mig att inte våga testa. Har dock hög smärttröskel...
    Någon som har någon åsikt i frågan? :)

• Svar på tråden Hur ont gör det att vaxa benen?
  • BuoBä

Det svider till rätt rejält men går snabbt över. Man måste våga rycka snabbt, längs med och nära huden. Då gör det mindre ont.

Ett paket kostar ju ingen förmögenhet precis så köp och testa vettja. Underbenen tycker jag det gör minst ont på så testa där först.

• BlueBalloon

Mitt råd är att ?å till någon som kan sin sak, på så sätt minimeras smärtan och maximeras hårborttagningen. Tycker inte att det gör speciellt ont faktiskt, svider lite men inte värre än så.

Svar på tråden Hur ont gör det att vaxa benen?