• Anonym (Elina)

Vad ska jag göra? Hjälp

Hej!

Förlåt för allt konstigt jag skrivit och lite huller ombuller men är så irriterad.
    Detta är även olika kategorier som ni ser.

Nu behöver jag alla era smarta skallar till det här, jag får panik och vet inte alls vad jag ska göra.

Jag är 20 år gammal och har ett son som är 4 år, fyllde 4 för en månad sen.
    Jag börja andra året på gymnasiet och jobbar så fort jag får möjlighet.

Men, min mor har min son på vardagarna och ibland helger för att jag ska kunna gå skola och jobba men nu bråkar jag med henne och han är i trotsåldern, ni vet hur dom brukar vara. Jag bor hos min pojkvän och med min familj.

Jag fick veta av min syster att mamma har skrikit massa elaka saker till min son och sen dragit honom i håret och nu vill hon inte ha honom något mer, hon säger till honom att han ska dra därifrån och sticka till min syster eller pappa.
    JAG BLEV SKITARG NÄR JAG HÖRDE ATT HON HADE DRAGIT HONOM I ÅRET.
    Men hon gömde sig bara i ett rum när jag skulle konfrontera henne. Vad ska jag göra? Jag och min pojkvän måste flytta ut om 4 månader, jag har inte sökt dagis på något annat ställe.

Det andra, min sons pappa är ett stort svin. Han vill träffa min son men jag tillät honom inte och han gick till rätten och sen fick han rätt att träffa men han har varit några gånger och nu senaste gången vara nångång i mars. På tisdag är det tänkt att han ska komma och jag anmälde honom för misshandel för min son sa att han slår honom men det gick inte vidare för att det inte fanns nog med bevis, men jag har på inspelning allting min son säger och hur han gjorde det och var. Vi har inte delad vårdnad, han är utländsk. Men han vill ha halva och det kan han verkligen glömma. Det kommer aldrig att hända. Nu måste jag hitta på något snabbt för att få dagis och kan börja jobba och fixa allting, men jag vet inte vad så kan ni hjälpa mig?

• Svar på tråden Vad ska jag göra? Hjälp
  • Anonym (Herregud)

Nr 1. Sök plast på dagis. Han är ju ändå 4 år och kommer ha stor nytta av dagis samtidigt som du studerar eller arbetar.
    Nr.2 Din mamma kan ju inte må bra som drar ett litet barn i håret :(
    Nr.3 du och din pojkvän är vuxna. Gör allt ni kan för att studera klart och börja arbeta så fort som möjligt.
    Nr.4 Idioten som är pappa till din barn lär inte ha så mycket makt eftersom att

• Anonym (Elina)

Nä hon gör inte det. Jag sa det till henne och att hon inte ska röra honom en gång till.

Jag får nog gör det, min pojkvän jobbar. Han är fastanställd men han köper allting som jag vill ha. Han försörjer mig. Mina föräldrar ger inte mig pengar till något. Han har köpt kläder till mig för att mina föräldrar har skitit i mig helt o hållet. Han kan inte ta hand om både mig och min son. Lönen kommer tillslut inte räcka till.

Vi har inte hunnit få en lägenhet, det är bostadsbrist så om 4månader får vi stora problem om vart vi ska ta vägen. Min son vill bo med mig men även i Göteborg. Han vill gå dagis där och här vart vi bor. Han trivdes så bra när han var där och han fick en jätte bra kompis som är vuxen som han vill vara med och den killen vill att han är där med honom och mina bekanta.

• Anonym (Elina)

Den killen är en bekant till mina bekanta glömde jag säga. Han älskar min son säger en av mina bekanta. Han har inte träffat en goare kille.

Sen att pappan gör allt för att förstöra för mig. Han ska tydligen komma på tisdag till oss och träffa min son så ska åka dit och säga att han ska hålla sig borta från min son. Jag släpper inte honom med det svinet.

• Anonym (bhj)

Dina föräldrar är skyldiga att försörja dig tom du är 21 om du går i gymnasiet.

MEN, försörjning innebär inte bara reda pengar utan om de erbjuder dig mat och husrum så räcker det.
    Har de kastat ut dig? Isf, vänd dig till soc och tala om det.

Ang bostad, ring alla privata värdar och tala om er situation, prata med alla ni känner, skriv på facebook om ni har det, ring även den kommunala värden.

Du har rätt att få hjälp med tak över huvudet av soc. Det kan dock innebära rum på vandrarhem tex.

Kolla även med campingar runt omkring er, en del hyr ut husvagnar årsvis, andra hyr ut husvagnsplatser årsvis så kanske kan ni köpa en billig husvagn och ställa upp där. Vet att på en camping i Västerås kostar det omkring 15000 kr per år att ha en husvagnsplats.
    Kanske inte det roligaste boendet, men ni har tak över huvudet iaf om inget annat fungerar.

Du kan även kolla om du kan söka inackorderingstillägg och extra tillägg, minns inte vad de heter, men kolla via CSN´s hemsida.

Svar på tråden Vad ska jag göra? Hjälp