• Svar på tråden Mjölk och mjölkprodukter inte bra för hälsan
  • volvo142

Inget nytt direkt. tycker att man kan äta mjölkprodukter med måtta. Inte dricka en liter mjölk om dagen osv.  Ska man lyssna på alla forskare om allt farligt så får man ju sluta leva ;)

• Ewald01

Nja, jag har aldrig sett att skriva ngn som tycker att frukt eller grönsaker är skadliga.

• Aniiee
    Ewald01 skrev 2016-07-10 20:24:07 följande:

Nja, jag har aldrig sett att skriva ngn som tycker att frukt eller grönsaker är skadliga.

Inte? Då har du aldrig läst artiklar från LCHF-fanatiker =)
    Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
  • Ewald01
    Aniiee skrev 2016-07-10 20:59:35 följande:
    Inte? Då har du aldrig läst artiklar från LCHF-fanatiker =)
    Hmm ... kan du länka till dessa artikler ?

Jag känner i alla fall inga studier där det framgår att frukt eller grönsaker kan ha negativ påverkan på hälsan.
  • fjanten
    Ewald01 skrev 2016-07-10 21:29:32 följande:

Hmm ... kan du länka till dessa artikler ?

Jag känner i alla fall inga studier där det framgår att frukt eller grönsaker kan ha negativ påverkan på hälsan.

Frukt = fruktsocker = livsfarligt enligt vissa

Frukt och grönsaker = besprutning = livsfarligt enligt vissa

Frukt och grönsaker = genmodifierade = livsfarligt enligt vissa

Ekologiska grönsaker = fortfarande viss mäng besprutning 8/10 gånger = livsfarligt enligt vissa

...alltså ärligt talat. Allt med måtta.
  • Ewald01
    fjanten skrev 2016-07-10 21:38:06 följande:
    Frukt = fruktsocker = livsfarligt enligt vissa

Frukt och grönsaker = besprutning = livsfarligt enligt vissa

Frukt och grönsaker = genmodifierade = livsfarligt enligt vissa

Ekologiska grönsaker = fortfarande viss mäng besprutning 8/10 gånger = livsfarligt enligt vissa

...alltså ärligt talat. Allt med måtta.
    Då måste man tvätta grönsakerna innan man äter dem ...
  • fjanten
    Ewald01 skrev 2016-07-10 21:49:31 följande:

Då måste man tvätta grönsakerna innan man äter dem ...

Hjälper inte, enligt många!

Jag tror att det bästa för hälsan är att inte oroa sig för mycket och äta det man tycker om - med måtta. Det är nog mer ohälsosamt att oroa sig för mycket! ...har dock ingen källa på det
  • Aniiee
    fjanten skrev 2016-07-10 21:54:23 följande:
    Hjälper inte, enligt många!

Jag tror att det bästa för hälsan är att inte oroa sig för mycket och äta det man tycker om - med måtta. Det är nog mer ohälsosamt att oroa sig för mycket! ...har dock ingen källa på det
    Jag håller med. Jag skrattar lite åt alla som tycker att det är vansinnigt att vi äter efterrätt 2-3 gånger i veckan, ibland mer, till exempel. Barnen har fri tillgång till frukt, vi äter pasta i parti och minut och allt möjligt "livsfarligt". De får till och med oboy till frukost på tisdagar =?
    Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
  • fjanten
    Aniiee skrev 2016-07-10 22:35:33 följande:

Jag håller med. Jag skrattar lite åt alla som tycker att det är vansinnigt att vi äter efterrätt 2-3 gånger i veckan, ibland mer, till exempel. Barnen har fri tillgång till frukt, vi äter pasta i parti och minut och allt möjligt "livsfarligt". De får till och med oboy till frukost på tisdagar =?

Haha vi är exakt likadana här... Och choklad äter jag inte ens "med måtta" alltid Nå nå, jag lever gärna några färre år så länge jag njutit i livet!
  • Aniiee
    fjanten skrev 2016-07-10 22:38:52 följande:
    Haha vi är exakt likadana här... Och choklad äter jag inte ens "med måtta" alltid Nå nå, jag lever gärna några färre år så länge jag njutit i livet!
    Agreed! Även om chokladen 
  • Ewald01

Men att äta efterrätt några gånger i veckan betyder ju inte att man äter för mycket socker ... t.ex. 

Svar på tråden Mjölk och mjölkprodukter inte bra för hälsan