Mjölk och mjölkprodukter inte bra för hälsan
Hej!
Nu har jag läst en ny artikel och där kom forskarna fram till att mjölk och mjölkprodukter inte är bra för hälsan.
Vad tycks?
www.zentrum-der-gesundheit.de/milch.html
Hej!
Nu har jag läst en ny artikel och där kom forskarna fram till att mjölk och mjölkprodukter inte är bra för hälsan.
Vad tycks?
www.zentrum-der-gesundheit.de/milch.html
Inget nytt direkt. tycker att man kan äta mjölkprodukter med måtta. Inte dricka en liter mjölk om dagen osv. Ska man lyssna på alla forskare om allt farligt så får man ju sluta leva ;)
Nja, jag har aldrig sett att skriva ngn som tycker att frukt eller grönsaker är skadliga.
Nja, jag har aldrig sett att skriva ngn som tycker att frukt eller grönsaker är skadliga.
Hmm ... kan du länka till dessa artikler ?
Jag känner i alla fall inga studier där det framgår att frukt eller grönsaker kan ha negativ påverkan på hälsan.
Då måste man tvätta grönsakerna innan man äter dem ...
Jag håller med. Jag skrattar lite åt alla som tycker att det är vansinnigt att vi äter efterrätt 2-3 gånger i veckan, ibland mer, till exempel. Barnen har fri tillgång till frukt, vi äter pasta i parti och minut och allt möjligt "livsfarligt". De får till och med oboy till frukost på tisdagar =?
Men att äta efterrätt några gånger i veckan betyder ju inte att man äter för mycket socker ... t.ex.