• GrönaDruvan

Någon mer som hade äl 9/7 och väntar med spänning på plus nu?

Hade glad gubbe på testet igår natt. Fick sexat till det dagen innan, på natten när jag tog testet och igår kväll.
    Hade missfall 30 april och detta är första äl efter det...vill så gärna bli gravid!!!

• Svar på tråden Någon mer som hade äl 9/7 och väntar med spänning på plus nu?
  • Sjuksköterska93

Jag hade min ÄL 10/7. Har beräknad bim 24/7. Jag hoppas så att det har tagit sig denna gången. Försökt sedan i april och det är med vårt första barn vi försöker. Jag är 23 år och min man är 27 år. Alla mina vänner lyckades på första - tredje försöket och att ständigt få frågan "är det inte er tur snart?" är så jobbigt!

Mina symtom är ömma bröst, kramper som håller i sig 2-3 min sen släpper det helt. Nattliga svettningar, mardrömmar och hade sår längs nedre tandraden (om det ens är ett symtom haha!). Brukar alltid vara uppblåst innan bim och det är jag inte nu. Min livmodertapp är mycket högt placerad, hård och stängd. Bakåt lutad.

Jag hoppas verkligen att det har tagit sig!

Stort lycka till till er! :)

• GrönaDruvan
    Tussilago6 skrev 2016-07-20 13:44:41 följande:

Här är nog mensen på g, har mensvärk och testade negativt imorse. Tråkigt

Trist
  • GrönaDruvan
    Sjuksköterska93 skrev 2016-07-20 13:52:51 följande:

Jag hade min ÄL 10/7. Har beräknad bim 24/7. Jag hoppas så att det har tagit sig denna gången. Försökt sedan i april och det är med vårt första barn vi försöker. Jag är 23 år och min man är 27 år. Alla mina vänner lyckades på första - tredje försöket och att ständigt få frågan "är det inte er tur snart?" är så jobbigt!

Mina symtom är ömma bröst, kramper som håller i sig 2-3 min sen släpper det helt. Nattliga svettningar, mardrömmar och hade sår längs nedre tandraden (om det ens är ett symtom haha!). Brukar alltid vara uppblåst innan bim och det är jag inte nu. Min livmodertapp är mycket högt placerad, hård och stängd. Bakåt lutad.

Jag hoppas verkligen att det har tagit sig!

Stort lycka till till er! :)

Ni har ju inte försökt så länge än, så försök slappna av
    Själv har vi försökt med barn nr.3 sen dec-14...börjar bli less på detta
  • Sjuksköterska93
    GrönaDruvan skrev 2016-07-20 14:18:32 följande:

Ni har ju inte försökt så länge än, så försök slappna av

Själv har vi försökt med barn nr.3 sen dec-14...börjar bli less på detta

Nej det låter trist :( ska ni inte be om hjälp?
  • GrönaDruvan

Här är nog mensen på g också...igår blödde jag lite på kvällen och idag negativt test.
    Har inga direkt känningar på att jag skulle vara gravid heller just nu..
    Jag hoppades så himla mycket på detta just nu, att det skulle ta sig efter missfallet..
    Hur länge ska man orka försöka? Varför blir det inget?
    10 dagar sedan äl ungefär, eller iaf sen jag hade glad gubbe på testet...har verkligen haft mensvärk ända sen äl, så en del av mig tror ju att det va nåt,men icke..

• 3hjärtan

Ingen mens ännu. Dag 25 nu. Har allt mellan 24-29 dagar. Hur starka streck ska man ha på gravtest? Kunde ana ett streck men var knappt synligt. Fick kolla noggrant och vinkla Stickan så antar det är neg.

• GrönaDruvan

Tog ett test igår kväll, tittade snabbt på det och det var inget. Kollade efter två timmar och då fanns ett litet streck. Vet att man inte kan lita på det... Men tog ett test imorse och det blev ett svagt svagt streck efter 5-10 min...väldigt svagt, men det fanns där.. Blödningarna har stoppat...vet inte vad jag ska tro..är väl bara att vänta antar jag!

• 3hjärtan

[quote=76818852][quote-nick]GrönaDruvan skrev 2016-07-22 10:54:52 följande:[/quote-nick]Tog ett test igår kväll, tittade snabbt på det och det var inget. Kollade efter två timmar och då fanns ett litet streck. Vet att man inte kan lita på det... Men tog ett test imorse och det blev ett svagt svagt streck efter 5-10 min...väldigt svagt, men det fanns där.. Blödningarna har stoppat...vet inte vad jag ska tro..är väl bara att vänta antar jag![/K

Köp ett digitalt!

• GrönaDruvan
    3hjärtan skrev 2016-07-22 10:58:04 följande:

[quote=76818852][quote-nick]GrönaDruvan skrev 2016-07-22 10:54:52 följande:[/quote-nick]Tog ett test igår kväll, tittade snabbt på det och det var inget. Kollade efter två timmar och då fanns ett litet streck. Vet att man inte kan lita på det... Men tog ett test imorse och det blev ett svagt svagt streck efter 5-10 min...väldigt svagt, men det fanns där.. Blödningarna har stoppat...vet inte vad jag ska tro..är väl bara att vänta antar jag![/K

Köp ett digitalt!

Japp, ska göra det! Är lite rädd att det inte visar nåt bara...haha...löjlig man är!
  • Tussilago6
    GrönaDruvan skrev 2016-07-22 10:54:52 följande:

Tog ett test igår kväll, tittade snabbt på det och det var inget. Kollade efter två timmar och då fanns ett litet streck. Vet att man inte kan lita på det... Men tog ett test imorse och det blev ett svagt svagt streck efter 5-10 min...väldigt svagt, men det fanns där.. Blödningarna har stoppat...vet inte vad jag ska tro..är väl bara att vänta antar jag!

Låter ju lovande, åh vad spännande!! Det borde verkligen vara din tur nu!! Här kom mensen imorse, flera dagar och många graviditetstest sen, lika tråkigt varje gång.
  • GrönaDruvan
    Tussilago6 skrev 2016-07-24 08:44:39 följande:
    Låter ju lovande, åh vad spännande!! Det borde verkligen vara din tur nu!! Här kom mensen imorse, flera dagar och många graviditetstest sen, lika tråkigt varje gång.
    Här kom mensen igår kväll...så det var inga plus...även om det verkligen såg ut som det...nya tag
  • Tussilago6
    GrönaDruvan skrev 2016-07-24 10:38:22 följande:

Här kom mensen igår kväll...så det var inga plus...även om det verkligen såg ut som det...nya tag

Tråkigt, hoppas på nästa månad då. Kram
  • 3hjärtan

Fortfarande ingen mens här. Börjar tro jag är gravid. Måste köpa ett digitalt test

• Bmwz34

Mensen tv dagar sen här. Negativa test igår. Efter det fick jag sån mensvärk att jag vek mej dubbel och fick ta en alvedon. Vad är det som händer?!

Svar på tråden Någon mer som hade äl 9/7 och väntar med spänning på plus nu?