• lillarosen81

Vilket flicknamn är finast

Har lite svårt att bestämma mig för namnet på nr 3. Har två flickor dom har namn som slutar på A men det spelar inte så stor roll för mig vad namnet slutar på utan att det är klassiskt och vackert. Vilket namn tycker ni är finast?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket flicknamn är finast
  • Anonym (A)

Röstade också på Alexandra.

• Värderaren

Ställer mig hos de som röstat på Alexandra. Det är ett fint namn som passar ung som gammal.

• Anonym (Lotus)

Alexandra är nog ett av de vackraste kvinnonamn som finns. Det är både tufft och elegant och passar således alla typer av kvinnor.

• fluu

Alexandra - lite tråkiga kopplingar till persontypen, men namnet i sig är mycket bra,klassiskt och gångbart.

Alice - underbart! Vackert, enkelt,gångbart och passar hel livet. Lite vekt/för sött möjligen.

Lovisa- fint och bra på precis alla sätt. Kan inte komma på något negativt.

Louisa- bland de vackraste namn som finns! Gillar inte alls Louise konstigt nog, men Louisa är så sirligt,elegant, gångbart, lite eget och alldeles alldeles underbart.

1.Louisa

2. Lovisa

3.Alice

4.Alexandra

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • lillarosen81

Tack för alla svar. Så otroligt svårt. Står och väger mellan Alice och Alexandra och jag kan verkligen inte bestämma mig. Storasyskonen har långa namn som slutar på A, varför Alexandra skulle vara perfekt men då kommer hon att kallas för Alex och jag tycker Alice är finare än Alex. Alexandra förknippar jag med lite kaxiga och kraftiga kvinnor, vad får ni för associationer? Svårt svårt. Hoppas jag kan bestämma mig inom 3 månader!

• SlutaLarvaEr

Jag heter Alexandra. Har inget smeknamn. Hade ett när jag var yngre; Sandra. Men aldrig Alex.

Jag är smal (167 cm och 54 kg).

Namnet kommer dock inte att göra din dotter varken tjock eller smal, kaxig eller timid. Det hänger liksom inte på namnet.

Jag röstade hursomhelst på mitt eget namn, då jag älskar det! Det är feminint, långt och vackert. Fungerar överallt på planeten och kan avkortas _om man vill_.

• Maddi

Jag säger som ovan, de är inte namnet som personligheten grundas i. Om man blir kraftig, smal, kort, lång, kaxig, mesig.

Alla som heter Pelle jobbar inte på mataffär, är lång, vältränad och snygg. De kan även vara Pelle som driver eget, har anorexia och allmänt dryg till sättet.

• SlutaLarvaEr
    Maddi skrev 2016-07-15 20:13:25 följande:

Jag säger som ovan, de är inte namnet som personligheten grundas i. Om man blir kraftig, smal, kort, lång, kaxig, mesig.

Alla som heter Pelle jobbar inte på mataffär, är lång, vältränad och snygg. De kan även vara Pelle som driver eget, har anorexia och allmänt dryg till sättet.

Va!? Pelle bor väl på Saltkråkan och är väl en sisådär 9 år.

Fast, när jag tänker efter så KAN jag ha fel. Det märkliga är nämligen att han inte tycks åldras. Han var kring 9 år även när jag var barn. Skumt!

Tror du att han är från Mars? O.o Hans riktiga namn är nog Pellus. Han tog nog namnet Pelle för att passa in bättre här på Jorden.

Japp, så måste det ju vara!
  • ElsaLuvan

Alexandra - tråkigt, uttjatat, 90-tal, tyvärr wt-associationer

Alice - trendigt för ca 5 år sedan

Lovisa - mindre vanligt, fint

Louisa - ovanligare variant av Lovisa, kommer troligtvis bli Louise i många fall när folk skall säga och stava det

• race
    lillarosen81 skrev 2016-07-24 11:56:44 följande:

Amanda eller Alexandra, vilket föredrar ni?

Amanda.

Har ni bestämt er än?
  • IsDimma
    lillarosen81 skrev 2016-07-24 11:56:44 följande:

Amanda eller Alexandra, vilket föredrar ni?

Amanda. Det är jättefint! Ett av mina favoritnamn
Svar på tråden Vilket flicknamn är finast