• FrozenGarden

Är fostret dött?

Jag är gravid i vecka 10 (9+2). Igår fick jag en hemsk molande värk som satt kvar i flera timmar. Sen gick det över men när jag vaknade kändes magen tom typ. Inte haft någon blödning men rädd att något hänt och att det kommer börja blöda snart. Någon mer som haft ont och känt sig tomma i magen men att det inte varit någon fara? Någon med erfarenhet av missfall? Väldigt orolig här...

• Svar på tråden Är fostret dött?
  • Anonym (Tror ej det är någon fara)

Det var inte bara växtvärk i livmodern du kände? Att du känner dig "tom i magen" är bara en känsla och inget du ska haka upp dig på. Oroa dig inte i onödan! Om du börjar blöda, först då kan du vara orolig.

• Anonym (Ta det lugnt)

Jag har haft molande värk tidigt i båda mina graviditeter, det är livmodern som växer. Känns lite mensvärk. Oroa dig inte för det. Är helt normalt. Jag hade även små bruna flytningar till och från utan att få missfall.

• Cilla93

Hade mycket värk typ som mensvärk tidigt i graviditeten, en natt var det så hemskt så fick sätta mig i duschen och spola varmt vatten över magen. Är nu höggravid och har en vild bebis i magen. :)

• Linutis
    Cilla93 skrev 2016-07-14 00:23:07 följande:

Hade mycket värk typ som mensvärk tidigt i graviditeten, en natt var det så hemskt så fick sätta mig i duschen och spola varmt vatten över magen. Är nu höggravid och har en vild bebis i magen. :)

Åh är höggravid jag med här :)när har du bf? :)
  • Cilla93
    Linutis skrev 2016-07-14 00:33:30 följande:

Åh är höggravid jag med här :)när har du bf? :)

28 augusti, så typ 6 veckor kvar men känner mig i alla fall väldigt höggravid haha.
Svar på tråden Är fostret dött?