• adnils

Såg bara en säck 6+1

Jag gjorde vul idag för jag har haft bruna flytningar i en vecka o i helgen blödde jag. Jag ska vara i v 6+1 idag.

På vulet så såg läkaren bara en säck. Vet inte om hon menade hinnsäcken eller vad annars? Så hon sa att det var ett missfall.

Sen när hon zoomade jättemycket så såg hon något som skulle kunna vara ett tickande hjärta och ett blodkärl dit som rörde sig dit? Hon sa även något om att moderkakan var lite tillskrynklad eller något liknande. Men hon sa att troligen var det mf men för säkerhetskull ska jag dit på fredag för ett nytt vul, visar det samma skulle jag få cytotec med mig hem.

Någon som varit med om samma som det gått bra för?

Är det normalt att man inte ser något i denna veckan?

Borde dom inte vänta mer än 4 dagar eller händer det så mycket på den korts tiden?

Berätta allt ni vet!!

• Svar på tråden Såg bara en säck 6+1
  • Bibbielou

Kom ihåg att du inte måste ta cytotec på fredag om du inte tycker att det känns bra. Du har rätt att vänta ifall du känner att det finns en chans att läkaren har fel. Eller be om att en extra läkare kollar för säkerhets skull.

• adnils
    Mammatilljesperochkevin06 skrev 2016-07-11 18:30:47 följande:

Var i den veckan när dom
    Bara såg säcken 2veckor senare så vipps tickade ett hjärta :)

Hade du blödningar eller allt annat var normalt?
  • Hallonsoda2016

I vecka 6+3 gjorde jag VUL och ul. Man såg bara att graviditeten satt där den skulle dvs i livmodern. Inget pickade hjärta.

Moderkakan finns väl inte så tidigt ens? :)

Vänta minst en vecka säger jag till VUL!!

Lycka till :)

• adnils
    Hallonsoda2016 skrev 2016-07-11 19:32:15 följande:

I vecka 6+3 gjorde jag VUL och ul. Man såg bara att graviditeten satt där den skulle dvs i livmodern. Inget pickade hjärta.

Moderkakan finns väl inte så tidigt ens? :)

Vänta minst en vecka säger jag till VUL!!

Lycka till :)

Okej!
    Hade du blödningar? Jag har det ????
  • Hallonsoda2016

Jag hade inga blödningar. Jag var inne akut för misstänkt propp men man ville kolla eftersom jag höll mig för magen.

Men läkarna sa att det inte var konstigt att man inte såg ngt.

adnils skrev 2016-07-11 20:10:47 följande:

Okej!

Hade du blödningar? Jag har det ????

• Sthlm2017

Jag hade rosa flytningar i v 6+0 tom 6+6, gjorde därför ultraljud (6+2) och dom såg endast hinnesäcken och ingen bebis alls. Jag gjorde ett nytt ultraljud v 7+1 och då såg man ett tickande hjärta :)

Är nu i v 14+4 och bebisen mår bra. Försök att inte oroa dig, boka en ny tid i v7 då du har större chans att se hjärtat. Jag tycker det är fel att dom började prata om missfall eftersom det är ytterst ovanligt att se hjärtat så tidigt . Kram!

• adnils

Okej.. Ja jag har en tid på fredag, ska då vara i 6+5.

Hon sa samtidigt något om moderkakan, att den var lite konstig? Minns inte exakt.

Svar på tråden Såg bara en säck 6+1