• Anonym (Lost)

Tvivlar på förhållandet. ..

Jag vet inte vart jag ska ventilera,.har ngn ngt bra råd.., lever i ett sexlöst förhållande, 2 underbara barn, jag o sambon kramas aldrig pussas nästan aldrig och sex....det är obefintligt. Jag har inte haft problem med detta då tiden o orken har gått till våra barn o sömn, nu är minsta 6 år. Och jag har börjat skena iväg i tankarna om att separera och leva utan honom... men samtidigt vill jag inte det till 100% heller.. men längtar efter att få bli kramad och älskad, men inte av honom.....han är som min bästa vän....jag tänder inte på honom, är ofta irriterad också. Och önskar mig ett mer aktivt förhållande. Vi är och har alltid varit väldigt olika, ändå har vi velat leva ihop.....i ca 20 år med 2 korta uppbrott innan barnen kom.

Många runt oss frågar när vi ska gifta oss, och Ja jag hade gärna gift mig, men känner inte lust till det m honom....jag önskar att jag kunde känna åtrå till honom. Åhh jag vet varken ut el in hur jag ska tänka. Vi har diskuterat detta några ggr, vilket leder till bråk sen efter en stund blir vi sams och så är det som inget hade hänt. Och för barnens skull vill jag inte heller separera. ..vi är det bästa dom har jag ser hur mkt det betyder för dom när vi är tillsammans alla 4. Mitt hjärta brister vid tanken på hur ledsna dom skulle bli. Samtidigt saknar jag att få vara "kvinna", ngn som kompletterar mig och få känna åtrå och allt vad det innebär att älska ngn där man vill kramas och pussas och ha sex. ......

Hur ska jag tänka??!!

//lost

• Svar på tråden Tvivlar på förhållandet. ..
  • Anonym (Professorn)

Skärp dig! Ni behöver en ny start. Framförallt behöver han inse hur mycket du betyder för honom och förstå hur det skulle kännas utan dig. Det som har hänt är väl att han har tagit dig för givet och du har tröttnat på det, de kan vara påfrestande psykiskt, ingen uppmärksamhet, kärlek, uppskattning. Ta ett riktigt seriöst snack med honom och förklara att det inte kommer hålla om det fortsätter så :)

• Gung Ho

TS: Ursäkta, klistrar in mitt svar från en annan tråd.

Anonym (Mr Prefect)
    Idag 01:26
    Det känns som vissa förhållandens kärna redan är döda, det tar bara X antal år innan resten vittrar sönder. Redan nu är det mest rutiner och vardag.. Hade samma i min tidigare 20-åriga relation.

När jag träffade hon som nu är min fru idag pratade vi massor om livsmål, syn på känslor, kärlek, familj och samliv innan vår första 'dejt'. Vi törstade båda efter stark kärlek och mer passion, starka familjeband. Vi märkte redan då att vi båda älskade att prata och diskutera om allt mellan himmel och jord. Vi är båda väldigt utåtriktade och lite annorlunda än 'medelsvensson'.

Vi ser grunden i vårt äktenskap i att dela synen inom dessa områden. Tre saker måste stämma överens för att det skall fungera..
    -Hur JAG vill leva mitt liv
    -Hur HON vill leva sitt liv
    -Hur VI tillsammans vill leva vårt liv.

Stämmer inte dessa, finns i längden inget hopp! Vill du ha mycket äkta och ömsesidig närhet och din partner inte vill det? Tror du att du mår bättre av att försöka stänga av? Du blir bara bitter på livet i längden!

Ingen har mer rätt än den andra i detta, utan båda måste göra sina egna livsramar och dela dessa!

Men frågan 'vill du vara lycklig och vill du att jag är det' måste ställas! Är svaret Nej, så är det väl slut. Är svaret Ja får man prata om sin bild av situationen där man är lycklig och vad den behöver innehålla.

Alternativt komma fram till att man inte delar dem...och hitta en lösning.

• Anonym (Lost)

Tack för responsen Gung ho och Professorn. Livet ska inte vara en dans på rosor verkar det som...

• Anonym (Professorn)

Livet ska inte vara lätt :/ och just när det kommer till relationer ge inte upp för de absolut finaste som finns är när man sitter där och man har åldrats ihop och lyckats ta sig igenom alla motgångar (tillsammans) prata med honom!! Få honom att förstå

• Anonym (D'archangel)
    Anonym (Professorn) skrev 2016-07-14 01:06:48 följande:

Livet ska inte vara lätt :/ och just när det kommer till relationer ge inte upp för de absolut finaste som finns är när man sitter där och man har åldrats ihop och lyckats ta sig igenom alla motgångar (tillsammans) prata med honom!! Få honom att förstå

Få honom att förstå att hon inte längre tänder på honom? Hon längtar efter att bli kramas och pussad, men inte av honom. Det låter inte som att förutsättningarna är de bästa för ett fortsatt förhållande.

Det tar emot att separera, men det är otroligt misslyckat att stanna för att man inte vill separera 100%. Tvivel kommer alltid finnas, men funkar det inte så funkar det inte.
  • Vinny vince

[quote=76796779][quote-nick]Anonym (D'archangel) skrev 2016-07-14 01:27:03 följande:[/quote-nick]Få honom att förstå att hon inte längre tänder på honom? Hon längtar efter att bli kramas och pussad, men inte av honom. Det låter inte som att förutsättningarna är de bästa för ett fortsatt förhållande.

Det tar emot att separera, men det är otroligt misslyckat att stanna för att man inte vill separera 100%. Tvivel kommer alltid finnas, men funkar det inte så funkar det inte.[/

Visats bra resultat med att ta paus det har ju blivit jobbigt psykiskt för henne vilket är det som påverkat hur hon känner nu skulle de va ifrån varandra ett par månader så kommer de va löst och ni kommer vara ett starkera par än va ni va förr. De den här nya grejen folk byter partners som strumpor

• Anonym (Ja du)

Jag tog mitt livs svåraste beslut i höstas att lämna den person jag levt med i över 14 år och har två barn med. Men hade verkligen inga känslor kvar. Hoppades att en delning av oss skulle få mig inse hur mycket han betydde för mig.

Men blev inte så. Blev bara mer säker på att jag har gjort rätt. Han var jätte förkrossad och det gjorde ont. Nu har hann funnit kärleken och är lyckligare än någonsin och hittat någon som förtjänar honom och ger kärlek tillbaka.

Och jag har också träffat någon och kan säga att jag trodde aldrig jag skulle få uppleva sexlust och passion på det sättet igen.

Det är min historia, hade varit optimalt att leva i kärnfamilj men jag och mitt ex och barnen mår bra nu med.

• genuine

Det där hade jag kunnat skriva. Känner exakt likadant... Ser fram emot att läsa fler svar i din tråd och kanske få vägledning även då det gäller mitt förhållande...

• Gung Ho

TS: Se förhållandet som ett recept när man lagar mat, tillsammans. För det första, om en gillar att slaviskt följa recept och en gillar att improvisera medan man lagar har vi ett problem då bådas syn på 'receptet' skiljer sig.
    Vad för 'recept' har ett förhållande för dig. Vad MÅSTE det innehålla och vad kan du vara flexibel med?
    Hur ser HANS 'recept' ut? Vad måste det innehålla och vad är flexibelt?
    När ni vet era respektive måsten, kan ni se om dessa är kompatibla över huvud taget? Kan vissa måsten som inte matchar flyttas till kategorin flexibel genom att mötas på mitten?
    Det värsta som kan hända är om ngn är 'allergisk' mot den andres måsten, så att de bara inte går att matcha.

Närhet, öppenhet och sex är jätteviktiga ingredienser för de allra flesta. Det är för dessa själva grunden i 'receptet' i längden. Därför är det kanske viktigast att man löser dessa frågor.

Hoppas denna metafor var användbar..

• Anonym (Anna)

Hej.

Jag levde med en man i 23 år och vi fick 2 barn som nu är 18 och 20 år.

Vi hade våra upp och nedgångar såklart.

Har kännt under åren att jag skulle vilja bryta upp men aldrig riktigt vågat. Men i maj förra året så sa jag att jag ville inte mera, att jag älskar inte honom på det sätter som han är värd att älskas på och att jag behövde mer än det vi hade.

Vi har väl haft sex ganska regelbundet men det har inte gett mig nästan nåt, borde väl sagt ifrån men man hamnar så lätt i spår som är svåra att bryta efter så många år.

Har träffat några under denna tid som jag har varit singel och varje möte har varit berikande på sitt sätt. Har träffat nån nu som jag verkligen gillar och vi har fantastiskt sex och jag kan vara kvinna med honom.

Bara lite tankar fr mig. Ha en fin dag:)

• Underhill

Vad var det som fick dig att tända på din partner tidigare?

E vi överens så kör vi
Svar på tråden Tvivlar på förhållandet. ..