Jag och min man har försökt bli gravida i 2 år
Hej ! Jag börjar känna mig lite desperat. Jag har två barn sedan tidigare ( gravid tre gånger, men abort den sista gången ) nu har jag träffat en ny man och vi har legat oskyddat i två år nu utan resultat. Nu är vi inne i" steg två" då vi beställt ägglossningstester och fertilitetsglidmedel . Tidigare har vi mest tänkt "blir det så blir det " . Idag är jag på bim +2 men testar negativt. Nu har jag insett hur gärna vi verkligen vill det här, då jag gång på gång gråter otröstlig varje gång mensen kommer. Det är väl störst risk att det är mannens simmare som inte håller måttet eller att jag plötsligt inte har någon ägglossning längre.
Hur länge ska vi vänta innan vi ringer till infertilitetsavdelningen ? Är det långa väntetider och långa processer ? Vi är lite envisa och vill gärna klara det på egen hand. Vet inte vad jag vill få ut av denna tråd. Bara få lite stöd kanske.
Nu väntar jag bara på mensen så vi kan börja få koll på min ägglossning. Är det någon mer som tidigare blivit gravid supersnabbt och sedan fått jätteproblem ?
Kan jag få höra lyckliga historier från er som kämpat länge och sedan lyckats få ett plus på egen hand ?