Hur vet jag om det är sammandragningar?
Jag har sedan ett par veckor haft en obehaglig känsla i magen. Först kom det bara efter stress och fysisk aktivitet men nu kan det komma även om jag tar det lugnt och vilar.
Igår kväll kändes det som att någon drog ett bälte över magen i höjd med naveln och drog åt så hårt det bara gick så att bebisen trycktes nedåt. Tog två alvedon och andades igenom obehaget som kom med någon minuts mellanrum och efter ett par timmars pustande i soffan gick det över. Kändes i ryggen med.
Grejen är den att jag kände samma med första barnet och han kom nästan 6 veckor tidigt. Har svårt att avgöra om det är smärtsamt eller inte. Min mensvärk är värre en då har jag endometrios som gör sjukt ont. Hade tom mindre ont under förlossningen med första och jag kände aldrig att jag öppnade mig.
Därför blir jag extra orolig nu.
Sitter på jobbet med det där trycket över magen och nedåt nu. Har ingen som kan lösa av mig och jag får inte lämna brukaren ensam med andra assen heller så jag kan inte kolla upp det idag. Svårt att veta vad det är men det känns inte bra och jag är orolig eftersom jag bara är i v 17+5 idag.