• Jessss

Gravid eller bara symtom på att mensen ska komma?

Hej! Tänkte också fråga om någon känner igen dessa symtom när ni varit/är gravida. Hade äl 1/7 alltså bara 12 dagar sedan. Ska ha mens om 3 dagar men har tidigt känt stickningar långt ner i magen och ibland bara i en av äggstockarna. Nu har jag molande värk men inte alls så påtaglig som den brukar vara innan mensen. Brukar ha mensvärk ca 5 dagar innan mensen annars. Har svullna bröst och dom känns tunga samt ständig trötthet. Verkar ju helt otroligt om vi lyckats bli gravida vid första försöker men samtidigt kanske detta är mensvärk som spökar. Man hoppas ju på ett plus!

• Svar på tråden Gravid eller bara symtom på att mensen ska komma?
  • eessica

Man vet ju aldrig, är i samma sits. ta ett test och se vad det säger. Hoppas på det bästa för er

• Anonym (Sol)

Är i samma sits jag med ;)

Första försöket och beräknas mens i slutet av veckan. Mår lite illa då och då, är trött och har en molande värk i magen då och då.

Vågar inte riktigt tro att det tagit på första försöket...

• orolig92

Har själv haft värk i magen, samt ilningar och en bubblande känsla i äggstockarna. Är jättetrött och idag när jag dansade lite (haha) så blev jag yr & andfådd, blev också trött i magen och i ryggen??

Innan såg jag att jag fått vita upphöjda prickar på vårtgårdarna också. Men fick vad jag trodde var mens igår, men det har bara kommit när jag torkat mig så jag vet inte alltså. Hur går det för er härinne?

Svar på tråden Gravid eller bara symtom på att mensen ska komma?