ni som jobbar med hemtjänst?
Nyligen fått hemtjänst o dom är lite oklara på vad dom ska göra o än så länge ganska många olika så fått frågor varje gång om vad jag vill. Jag är en ganska ung brukare, med barn hemma. Både neuropsykiatrisk funktionsnedsättning och fysisk skada. Fått städ o tvätt.
skulle du som jobbar med hemtjänst tycka det kändes fel eller bra om det fanns en "info-lapp" hos mig? Tänkte t.ex isf sätta upp den i städskåpet eller nått sånt.
jag tänkte om det var ok att skriva en lapp med små punkter i stil med:
Jag uppskattar hjälp med tvätten.Mindre saker går att hänga i torkskåp. De större vill jag inte att ni viker och hänger in i torkskåpet, då de sällan blir torra då. Häng hellre upp det på ställningen eller över dörren.
Jag behöver hjälp med att hänga in torr tvätt och jag skulle uppskatta om ni kan vattna blommor åt mig då jag har svårt att komma ihåg detta själv.
Jag klarar av att plocka in disk i maskinen själv, men klarar inte att ställa in den i skåpen själv. Nappflaskorna behöver handdiskas.
Tack för hjälpen
-------------------
Dvs, ingen lång lapp alls, utan mer vad jag önskar att de prioriterar och när de är saker jag tänkt på att de gör som blivit lite tokigt (som de med tvätten som resulterar i att de börjar mögla då jag själv inte kan ta ut påslakan och vika om det så att det blir torrt även på andra sidan som är vikt inåt) typ max 5 punkter.
eller är de här nått jag bör ta med nån handläggare eller kontaktperson. har inte haft nått möte med en sån.