• ssa123

Hur stora är era tvååringar?

Våran flicka född i mars -14 väger just under 10 kg. 9900 ungefär.

Har inte mätt på länge men hon drar ca 80-86 i strl i kläder så över 90 lång tror jag inte hon är.

Nu på sommaren träffar man ju släkt och vänner från när och fjärran och varendaste en måste tydligen påtala dotterns storlek.

Är hon verkligen SÅ liten?

På föris är de fyra flickor födda samma månad. Två av dem är bjässar i jämförelse med våran flicka iofs, men den tredje är ungefär lika lång, dock något knubbigare, så jag har mest sätt dottern som' lite liten'

• Svar på tråden Hur stora är era tvååringar?
  • Alvina

Min tvååriga flicka väger 11 kg och har fortfarande storlek 86 i kläder. På ett halvår har hon vuxit 5 cm men vikten och klädstorleken är densamma. Har inte varit på Bvc sedan 18-månaders kontrollen.

• Santin

Tjej född 08/14. 86 cm lång och väger ca 9500 gram. Hon är lika lång som de flesta andra tvååringar vi umgås med men är mycket mindre i kropp.

• trilskas

Min treåring är 11 kg och 87 cm. (April-13)
    Min tvååring är 10 kg och 83 cm. (April-14)
    Min 6 månaders var för en månad sedan ca 6,7 kg och 62 cm.

• amalie79

Jag tycker hon låter väldigt liten och nätt, min 6-månaders väger lika mycket :D men då är ju han en stor kille förstås! Men följer hon sin kurva är det väl inga konstigheter - vissa är stora o vissa är små, livets lott så att säga

• Sarhja

Jag har också en liten tjej, hon är 2 år och 3 månader och väger med blöja 10.9 kg. Längden vet jag inte men hon har strl 80 och några plagg i 86, de mesta är för långt i både ben och armar. Hon har alltid varit liten, hon är liten i maten men är pigg och glad så jag är inte orolig.

• Fairydust

Min dotter född i mars-14 väger ca 9,5kg och har stl 80 i kläder. (Vet inte hur lång hon är riktigt)

Hon är väldigt liten och nätt, mindre än sina jämnåriga kompisar, men är absolut inget jag oroar mig över. Hon är pigg och glad och mår bra.

Jag var likadan när jag var liten.

• Gina43

Min tvååring (född sommaren 2014) väger strax över 12 kg och är minst 88 cm lång (längden inte helt klar - svårt att mäta). Är på medelkurvan i längd och SD -1 i vikt och har varit ett bra tag nu. Strl 92 sitter väldigt bra och vi har till och med börjat lite med strl 98.

• Diora

dottern är född i april-14
    väger 13kg och är ca 85 cm lång. har börjat ha strl 92 

• Frostälva

Sonen född februari 14 var 92 lång och vägde 16kg på 2,5 års kollen för två veckor sen, ligger på mittenkurvan på längd och + 1 SD i vikt 98 i kläder, kan fortfarande ha 92

Tonight is the night when we travel into the heart of the unknown
  • tulip79

Min dotter är född i jan 2014. Hon väger nu 14,5 kg o är 94 cm lång. Hon har 98 eller 98-104 i sina kläder (långa armar o ben). Vid 2 år o 2 mån vägde hon 12,8 kg o var 93 cm.

När sonen var 2 år vägde han 13,1 kg och var 91 cm lång.

• Hjärtefröjd

Lillebror på 10 månader har str 80 och väger 10 kg, så för mig låter det ganska litet för en 2-åring.

Storebror var 91 cm och hade str 98 när han var 2 år. Tror han vägde 16 kg.

• EmmaMag

Det skiljer sig nog rätt mycket! Noah är född 3/7-14. Han väger 12 kg. Vet inte hur lång han är men han har strl 86 i kläder. Han är rätt liten o slank, finns yngre tjejer på dagis som är större än honom. Men jag tycker inte det är konstigt! Min 6-åring är också liten, väger 19 kg och är 112 cm. Ni föräldrar kanske inte heller är/var så stora?

• tomsfru

Jadu, vår flicka ligger mellan -1 o -2 på viktkurvan o vägde 10,4 på 18-månkontrollen. Så ja din flicka lär ju ligga på -3 va?

Så liten är hon ju definitivt, men hon kanske är proportionerlig? Det är mon tös iaf o då ser iaf inte jag (eller bvc) det som nåt problem.

• Camilla1234

Vår dotter är född i april -14 och väger typ 13 kg och är ca 93 cm lång. Har strl 98 i kläder nu.

Svar på tråden Hur stora är era tvååringar?