förnya abonnemang-betalningsanm.
Jag har abonnemang på Telenor och har fått en betalningsanm ( inte av telenor )
Om jag vill förnya mitt abonnemang, kan anmärkningen vara ett hinder då? Görs en kreditupplysning?
Jag har abonnemang på Telenor och har fått en betalningsanm ( inte av telenor )
Om jag vill förnya mitt abonnemang, kan anmärkningen vara ett hinder då? Görs en kreditupplysning?
Varför förnya abonnemanget? Abonnemang löper normalt på utan att de behöver förnyas.
Jag antar att du vill få ut en ny mobil och därmed ta en ny bindningstid.
Det görs troligtvis en kreditupplysning, men eftersom din anmärkning inte är från Telenor så borde inte vara några problem.
Antingen så kan du förnya ditt abonnemang och få ut en ny mobil eller så får du inte göra det och får därmed fortsätta med ditt gamla abonnemang. Det är bara att testa.
Köp mobilen kontant istället. Du får en Nexus 5X för under 3000 kr. Mycket bra telefon.
Kan det vara FÖRLÄNGA abonnemang som menas?
De (de flesta företag, faktiskt, i min erfarenhet) brukar bara göra interna "kreditupplysningar" när man vill förlänga/om man redan är kund, så så länge du inte har trassel med dem bör det inte vara några problem.
Kan det vara FÖRLÄNGA abonnemang som menas?
De (de flesta företag, faktiskt, i min erfarenhet) brukar bara göra interna "kreditupplysningar" när man vill förlänga/om man redan är kund, så så länge du inte har trassel med dem bör det inte vara några problem.
Varför förnya abonnemanget? Abonnemang löper normalt på utan att de behöver förnyas.
Jag antar att du vill få ut en ny mobil och därmed ta en ny bindningstid.
Det görs troligtvis en kreditupplysning, men eftersom din anmärkning inte är från Telenor så borde inte vara några problem.
Antingen så kan du förnya ditt abonnemang och få ut en ny mobil eller så får du inte göra det och får därmed fortsätta med ditt gamla abonnemang. Det är bara att testa.
Köp mobilen kontant istället. Du får en Nexus 5X för under 3000 kr. Mycket bra telefon.
Om du tänkt förlänga med en ny telefon så kommer du förmodligen inte få göra det. Det görs med all säkerhet en kreditupplysning då du skall delbetala en telefon och bolaget är såklart intresserade av att säkerställa din betalningsförmåga.
"Med all säkerhet"??
Nej, detta görs inte alltid. Det var aldrig några problem för mig att förlänga abonnemang med ny telefon på avbetalning när jag hade Tele2 och bet.anmärkning när detta fortfarande var möjligt hos dem.
Ja, med all säkerhet görs en upplysning. Sen om bolaget i fråga, i sin kredit bedömning, väljer att förlänga abonnemanget eller inte är en helt annan historia.
Jag har själv arbetat på en operatör, där kunde kunden förlänga sitt avtal med en rabatt men inte med ny hårdvara om denna hade en betanm.
Allt gott!