• Anonym871

Skengravid?

Hur skengravid kan man vara egentligen ?

Blödande tandkött, svullen mage, ådror på bröstet, illamående på morgonen !

Är på äl +7 negativa test

Hade strul med ägglosning denna månad så den kom 1 dag senare men har mått illa innan. Ägglossning hade uppehåll på några dagar sen kom det tillbaka . Blödande tandkött, synliga ådror på bröstet och svullen mage sen några dagar tillbaka !

Hur skiljde sig symtomen från skengravid till gravid ?

Jag har aldrig pms symtom innan :/

Följ med vett ja :)

• Svar på tråden Skengravid?
  • Anonym (Men)

Vänta tills du kan ta ett gravtest! Helt onödigt att sitta och gissa.

Som ngn skrev. När man väl blir gravid så känner man det. Du kan inte få symtom på graviditet innan ägget är fäst!

• Anonym871

Haha jag vet men man letar ju symtom överallt! Med dottern va blödande tandkött ett tecken innan jag plussade

Anonym (Men) skrev 2016-07-17 17:47:48 följande:

Vänta tills du kan ta ett gravtest! Helt onödigt att sitta och gissa.

Som ngn skrev. När man väl blir gravid så känner man det. Du kan inte få symtom på graviditet innan ägget är fäst!

• frestelsen
    Anonym (Lea) skrev 2016-07-17 16:42:02 följande:

Nu försöker du ju bara hitta situationer där det är omöjligt. Men jag har faktiskt varit med om det själv! Jag var livrädd att ha ALS och fick synliga muskelryckningar som är täcken på ALS. Dem syntes tydligt och familj och vänner såg dem. Hjärnan kan orsaka enormt mycket!

Det finns personer som blivit så psyka psykiskt att de blivit förlamade, fått Svåra smärtor, huvudvärksproblematik och mycket mer.

Illamående, huvudvärk, smärtor/molande värk i livmodern mm är definitivt inte omöjligt för hjärnan att skapa.

Andra symtom som tydligare ådror osv är mycket möjligt bara större uppmärksamhet som kan göra att man lägger märke till det mer det har jag också tyckt mig se när jag inte varit gravid.

Ja psyket kan spela spratt MEN de Cyanea menar att de är samman hormoner som får kroppen att känna vissa saker. Du kan även ha pms en vecka efter mens.

Så varför kalla det skengravid när det handlar om helt normala hormon.

Många kräks innan och under mens men det betyder inte att de är ett gravsymtom för det. När jag haft en lyckad ägglossning mår jag precis som när kag varit gravid (har 8 graviditeter bakom mig)
  • frestelsen

Nu försöker du ju bara hitta situationer där det är omöjligt. Men jag har faktiskt varit med om det själv! Jag var livrädd att ha ALS och fick synliga muskelryckningar som är täcken på ALS. Dem syntes tydligt och familj och vänner såg dem. Hjärnan kan orsaka enormt mycket!

Det finns personer som blivit så psyka psykiskt att de blivit förlamade, fått Svåra smärtor, huvudvärksproblematik och mycket mer.

Illamående, huvudvärk, smärtor/molande värk i livmodern mm är definitivt inte omöjligt för hjärnan att skapa.

Andra symtom som tydligare ådror osv är mycket möjligt bara större uppmärksamhet som kan göra att man lägger märke till det mer det har jag också tyckt mig se när jag inte varit gravid.

Muskelryckningar är vanligt vid stress o går man o tror man är sjuk så stressar man sig o spänner muskler som sen rycker.
  • frestelsen
    Anonym871 skrev 2016-07-17 16:31:19 följande:

Men blödande tandkött ? Kan man verkligen inbilla sig detta :/

graviditet men vet att man kan få det. O klart man letar saker om man vill så otroligt mycket. Men hade du inte velat bli gravid hade du säkert inte tagit de som ett gravsymtom.

Personligen tycker jag de är dumt att analysera allt som sker och sedan bygga upp hopp. Om du nu går runt o känner efter så pass mycket och sen dyker mensen upp lär du bli besviken.
  • Cyanea

Som jag skrev kan man ju självklart leta tecken och sen passa in dem i den sjukdom eller till det tillstånd man letar efter. Äter man lite för mycket så man mår illa kanske man är mer benägen att koppla det till sjukdom istället för att man är mätt. Är man ofta förkyld kanske man ser det som bevis på ett kasst immunförsvar trots att det egentligen beror på slump. Har man ofta huvudvärk och är rädd för en hjärntumör ser man kanske cancer som en troligare orsak än att man dricker för lite. För den sakens skull betyder det inte att kroppen skapar massor med konstigheter för att du går och tänker på dem. 

Det är inget konstigt alls med synliga ådror när man inte är gravid. Det får man alltid om man råkar vara lite varmare. Då går mer blod genom ytliga blodkärl för att svalka kroppen. 

Sen är det klart det finns människor med psykiska problem som tar ut sig fysiskt. Är man mycket stressad kan ägglossning utebli, man kan få hjärtklappning, magsår mm. Men det är ju inte direkt att likställa med någon som går och undrar och funderar, utan det är ett allvarligt psykiskt och fysiskt tillstånd. Visst finns det människor som har sådana psykiska åkommor så de även påverkas fysiskt, men det är ju inte gemene man direkt. 

På vilket sätt skulle hjärnan skapa illamående och värk mer exakt? 
  • Anonym871

Faktiskt så ville jag inte bli gravid , jag undrar bara vad som händer med min kropp om man kan ha symtom! Hade sex några dagar innan äl för trodde det var en säker period men min ägglossning strulade till sig !

frestelsen skrev 2016-07-17 18:42:50 följande:

graviditet men vet att man kan få det. O klart man letar saker om man vill så otroligt mycket. Men hade du inte velat bli gravid hade du säkert inte tagit de som ett gravsymtom.

Personligen tycker jag de är dumt att analysera allt som sker och sedan bygga upp hopp. Om du nu går runt o känner efter så pass mycket och sen dyker mensen upp lär du bli besviken.

• frestelsen
    Anonym871 skrev 2016-07-17 21:05:55 följande:

Faktiskt så ville jag inte bli gravid , jag undrar bara vad som händer med min kropp om man kan ha symtom! Hade sex några dagar innan äl för trodde det var en säker period men min ägglossning strulade till sig !

Okej men ha sex några dagar innan äl kan resultera i en graviditet. Spermier kan leva upp till 5 dagar.

Så självklart kan du ha blivit gravid men symptom på en graviditet en vecka efter ägglossning tror jag inte det är.
  • Anonym871

Nej jag tror inte heller det !! Men jag undrar vad fasiken min kropp håller på med !

frestelsen skrev 2016-07-17 21:21:37 följande:

Okej men ha sex några dagar innan äl kan resultera i en graviditet. Spermier kan leva upp till 5 dagar.

Så självklart kan du ha blivit gravid men symptom på en graviditet en vecka efter ägglossning tror jag inte det är.

• frestelsen
    Anonym871 skrev 2016-07-17 21:26:14 följande:

Nej jag tror inte heller det !! Men jag undrar vad fasiken min kropp håller på med !

"FRÅN ÄGGLOSSNING TILL KÄNSLOMÄSSIG BERG- OCH DALBANA, SÅ FUNKAR DET!

Vi människor har stenkoll på många avancerade saker men en sak rätt många av oss har dålig koll på är något som ligger oss betydligt närmre än så ? den kvinnliga reproduktionsapparaten. Här kommer en sammanfattning:

Varje ny menscykel förbereder sig kroppen för en graviditet. De två första veckorna i cykeln handlar om att ladda inför ägglossningen, varför äggstockarna i huvudsak producerar det kvinnliga könshormonet östrogen. När vi sedan haft ägglossning (ca 14 dagar efter mensens första dag) ställer kroppen om och börjar förbereda livmoderslemhinnan för att ta emot ett befruktat ägg.

En dryg vecka efter ägglossningen vet kroppen om det blev en lyckad befruktning eller inte. Om befruktningen inte lyckats, ägnar kroppen sig istället åt att återställa allt till ursprungsläget. PMS-besvären är som värst när kroppen just insett att den inte blivit gravid, men det betyder inte att kroppen är besviken. Det är snarare så att problemet ligger i att gulkroppshormonet (progesteron) som är av betydelse för befruktning och graviditet, först stiger kraftigt och sedan sjunker lika kraftigt. Är man av naturen känslig för hormoner så leder dessa tvära svängningar till att man får PMS-symtom."

Jag får ofta så med, din kropp reagerar på hormon.

Antingen har du blivit gravid eller inte, de går inte att svara på sånt genom att tyda olika singnaler en vecka efter äl.
  • Anonym871
    frestelsen skrev 2016-07-17 21:39:25 följande:
    "FRÅN ÄGGLOSSNING TILL KÄNSLOMÄSSIG BERG- OCH DALBANA, SÅ FUNKAR DET!

Vi människor har stenkoll på många avancerade saker men en sak rätt många av oss har dålig koll på är något som ligger oss betydligt närmre än så ? den kvinnliga reproduktionsapparaten. Här kommer en sammanfattning:

Varje ny menscykel förbereder sig kroppen för en graviditet. De två första veckorna i cykeln handlar om att ladda inför ägglossningen, varför äggstockarna i huvudsak producerar det kvinnliga könshormonet östrogen. När vi sedan haft ägglossning (ca 14 dagar efter mensens första dag) ställer kroppen om och börjar förbereda livmoderslemhinnan för att ta emot ett befruktat ägg.

En dryg vecka efter ägglossningen vet kroppen om det blev en lyckad befruktning eller inte. Om befruktningen inte lyckats, ägnar kroppen sig istället åt att återställa allt till ursprungsläget. PMS-besvären är som värst när kroppen just insett att den inte blivit gravid, men det betyder inte att kroppen är besviken. Det är snarare så att problemet ligger i att gulkroppshormonet (progesteron) som är av betydelse för befruktning och graviditet, först stiger kraftigt och sedan sjunker lika kraftigt. Är man av naturen känslig för hormoner så leder dessa tvära svängningar till att man får PMS-symtom."

Jag får ofta så med, din kropp reagerar på hormon.

Antingen har du blivit gravid eller inte, de går inte att svara på sånt genom att tyda olika singnaler en vecka efter äl.
    tydligen va det symtom för mig för jag va gravid :D
  • frestelsen
    Anonym871 skrev 2016-07-19 07:35:58 följande:

tydligen va det symtom för mig för jag va gravid :D

Ja som sagt, samma symptom i början.

När jag väntade min dotter kände jag inget förrän typ v.7 o indra då va min mens va..
  • Anonym871
    frestelsen skrev 2016-07-19 07:46:56 följande:
    Ja som sagt, samma symptom i början.

När jag väntade min dotter kände jag inget förrän typ v.7 o indra då va min mens va..
    ja jag vet men när jag väntade sonen hade jag inga symtom, när jag väntade dottern illamående innan plusset. Samma symtom nu som med dottern. 
Svar på tråden Skengravid?