• Elinviktoria

Någon som vet?

Hej!

Jag fick mitt första barn för 1 år sedan. Nu planerar jag och sambon ett till barn. Jag har en app och enligt den så var jag fertil mellan 6-12 juli. 11 juli hade jag enligt appen ägglossning och vi hade sex 9,10 och 12 Juli. Jag har beräknad mens 25 Juli.

Dom senaste dagarna ha jag haft molande värk i nedre delen av magen, mycket slemmiga flytningar och känner mig lite orkeslös. Är så nyfiken på om jag är gravid eller om jag bara inbillar mig.

Någon som har vart med om samma och sedan plussat? ????

• Svar på tråden Någon som vet?
  • Julie92

Hejsan! Jag har inte upplevt samma symptom men jag har exakt samma cykel (äl och bim)som dig och hade varit kul att följas åt:) det låter verkligen positivt med dina sympton speciellt molvärken! Jag har inga symptom, kanske lite ömma btöstvårtor om det inte är inbillning.

Hoppas du får ett plus! När tänker du testa?:)

• Lotesse

Hallå~ jag vill gärna också flika in här och kanske följas åt då jag har liknande cykel som er (ÄL den 15e förmodligen och bim den 28). Väldigt tidigt för mig att ha symptom givetvis (dock migrän för första gången i mitt liv som jag skrev en tråd om tidigare). I och för sig hade jag en molande/huggande känsla vid vänstra äggledaren iförrgår och igår.

Håller tummarna för er!

• Elinviktoria

Jag testade idag bara för att jag är så nyfiken. Med det visade negativt (som jag visste att det skulle göra) när tänkte du testa Julie? ????

• Julie92

Tråkigt! Jag vet att det antagligen blir neg så tidigt för mig med men jag tänker ändå testa imorrn haha! Jag är för otålig. Jag har två test hemma så den andra måste jag hålla mig till bim isåfall;)

Vad roligt att vi är tre iaf!:) lotesse, molvärk brukar oftast vara positivt symptom!:) när vågar du testa dig?

• Elinviktoria

Du måste berätta hur det går för dig sen Julie ???? Jag har köpt ett test som kan visa om man är gravid 4 dagar innan beräknad mens.. Så måste testa då igen ????

• Lotesse
    Julie92 skrev 2016-07-17 20:16:55 följande:

Vad roligt att vi är tre iaf!:) lotesse, molvärk brukar oftast vara positivt symptom!:) när vågar du testa dig?

Ja och lite kul med en ny tråd där vi är så lika!

Får se, för min del var i så fall molvärken i samband med ÄL/befruktning så det är väl lite tidigt men jag hoppas åtminstone. Vill inte gärna testa innan bim då jag redan har gjort av med så många tester vid det här laget ^^

Fast det beror väl på villa tester man kör med. Jag har billiga från testlagret men de visar ju oftast inte tidigt eller får en massa spökstreck. Vad kör ni med? :)
  • Elinviktoria

Ja jätteroligt att ha någon att prata med om detta :D

Jag kör med rfsu. Skulle det visa sig att jag är gravid , så kommer jag köpa clearblue :)

• Elinviktoria

Jag tycker att jag ser två sträck.. Får

Vänta och testa om någon dag igen haha. Kan inte hålla mig :D om jag håller upp testet mot ljuset så är det definitivt två sträck :)
  • Julie92
    Elinviktoria skrev 2016-07-18 06:39:11 följande:

Jag tycker att jag ser två sträck.. Får

Vänta och testa om någon dag igen haha. Kan inte hålla mig :D om jag håller upp testet mot ljuset så är det definitivt två sträck :)

Men vad roligt, vågar man säga grattis då?!:) mitt blev också jättesvagt plus:D jag tror jag är gravid! <3

• Julie92

Hur går det?:) någon som testat vidare? Tänkte jag skulle testa igen imorrn för att se om det blir starkare, sedan på bim kanske digitalt om det behövs:)

• Lotesse

Jag tänkte testa på bim, dvs

den 28 juli så för mig dröjer det ett tag innan jag vet något. Däremot har jag fortsatt känt lite huggande känsla vid vänstra äggledaren, lite närmare livmodern varje gång jag känner den. Förhoppningsvis är det vad jag tror det är (även om jag känner mig lite hypokondrisk i att tänka så ^^ )

NaturalCycles har även bekräftat att jag hade ÄL 16 juli som jag trodde och hoppades på!

• Julie92
    Lotesse skrev 2016-07-19 13:05:29 följande:

Jag tänkte testa på bim, dvs

den 28 juli så för mig dröjer det ett tag innan jag vet något. Däremot har jag fortsatt känt lite huggande känsla vid vänstra äggledaren, lite närmare livmodern varje gång jag känner den. Förhoppningsvis är det vad jag tror det är (även om jag känner mig lite hypokondrisk i att tänka så ^^ )

NaturalCycles har även bekräftat att jag hade ÄL 16 juli som jag trodde och hoppades på!

Vilken viljestyrka du har att vänta till bim! Det är uh alltid säkrast men har inte klarat mig så långt haha. Jag håller tummarna att det har att göra med graviditet då:) vad bra att veta äl, och veta exakt när det borde mysas! vi sexade hela månaden för att inte missa den.
  • Lotesse
    Julie92 skrev 2016-07-20 07:12:46 följande:

Det var en knodd i magen:D över bim-7, under bim-5

Grattis!!~ när blir bf? :D
  • Elinviktoria

Åh grattis! Va roligt :) här har jag ännu inte fått något plus, men det är lika roligt att testa varje morgon för det haha :)

Svar på tråden Någon som vet?