Barnen ute på gården är monster.
Ja som rubriken lyder så är verkligen barnen i vårat område där vi bor monster.
Jag har en 3 1/2 årig liten tjej som älskar att vara ute och umgås med andra barn. Alla barn hon ser är hennes kompisar säger hon och älskar allt och alla. Men som mamma så försöker jag undvika att vara ute med henne när de andra barnen här på gården är ute. För att göra det lättare att förstå så ska jag ge några exempel.
Dessa barn i åldrarna 3 - 10 år som bor här på gården springer alltså runt och slåss jagar varandra med järn rör, tegel stenar, pinnar och allt möjligt dom hittar. Dom slåss bråkar och kallar varandra för de mest vulgära och fula ord du kan tänka dig. Att sitta en kväll på balkongen och höra hur barnen kallar varandra för hora, mamma knullare och ännu grövre ord gör mig mörkrädd. Och dom har absolut ingen respekt för oss vuxna när man säger till dom. Det är ren mobbning och föräldrarna verkar blunda för vad som händer.
Vart jag vill komma är att jag som mamma känner mig ur usel när jag inte låter min lilla tjej leka med sina kompisar ute på gården för jag är livrädd att dessa mobbare ska gå på henne eller att hon ska ta efter deras beteende.
Jag vill ju kunna låta min lilla tjej gå ut och leka och kunna känna sig trygg och att inte jag ska behöva vara nervös att det ska påverka henne..
Hur ska man göra och vad i tusan har hänt med detta samhälle??? Vart tog respekten vägen hos vissa barn och vuxna som låter sina barn bete sig sådär!!