Gravid trots negativt test?
Jag och sambon har nyligen börjat försöka med första. Slutade med p-piller och fick mensen direkt därefter. 11 dagar efter mensens första dag tog jag ett ägglossningstest (även fast jag förstod att det skulle vara negativt, men var mest nyfiken) och det var då negativt. Vi provade att köra på ändå och tänkte att det skadar inte att prova ändå. Bara någon dag efteråt kände jag illamående och tyckte att magen ändrat form, såg liksom mer spetsig ut eller vad man ska säga. Jag tänkte först att jag redan var gravid sen innan men tänkte att jag hade ju ätit p-piller plus haft mens så de borde ju inte va möjligt. Tog ett test ändå och det var negativt såklart. Har idag känt illamående och ont i magen samt fått flytningar som ser ut som genomskinligt slem, som är lite kladdigt (Ursäkta om någon är känslig). Tycker dessutom att magen fortfarande ser annorlunda ut och känner mig nästan gravid fast ändå inte. Tror ni jag bara har hjärnspöken som inbillar mig att jag är gravid, för att jag så gärna vill, eller kan jag faktiskt vara gravid trots allt?
Tacksam för tips och råd, eller bara lite lugnande ord för själen :)