• MissUniverse

Gravid trots negativt test?

Jag och sambon har nyligen börjat försöka med första. Slutade med p-piller och fick mensen direkt därefter. 11 dagar efter mensens första dag tog jag ett ägglossningstest (även fast jag förstod att det skulle vara negativt, men var mest nyfiken) och det var då negativt. Vi provade att köra på ändå och tänkte att det skadar inte att prova ändå. Bara någon dag efteråt kände jag illamående och tyckte att magen ändrat form, såg liksom mer spetsig ut eller vad man ska säga. Jag tänkte först att jag redan var gravid sen innan men tänkte att jag hade ju ätit p-piller plus haft mens så de borde ju inte va möjligt. Tog ett test ändå och det var negativt såklart. Har idag känt illamående och ont i magen samt fått flytningar som ser ut som genomskinligt slem, som är lite kladdigt (Ursäkta om någon är känslig). Tycker dessutom att magen fortfarande ser annorlunda ut och känner mig nästan gravid fast ändå inte. Tror ni jag bara har hjärnspöken som inbillar mig att jag är gravid, för att jag så gärna vill, eller kan jag faktiskt vara gravid trots allt?
    Tacksam för tips och råd, eller bara lite lugnande ord för själen :)

• Svar på tråden Gravid trots negativt test?
  • Loppan84

Det är mycket hormonförändringar i kroppen när man slutar/börjar med P-piller. Vid hormonförändringar (inklusive pms/mens) är det vanligt att bli illamående och så. Så nej tyvärr tror inte du är gravid, men du kommer säkert bli det. Men då kommer du inte få symptom så fort utan kanske absolut tidigast 8-12 dagar efter ägglossning.

Lycka till!

• MissUniverse
    Loppan84 skrev 2016-07-18 21:38:55 följande:

Det är mycket hormonförändringar i kroppen när man slutar/börjar med P-piller. Vid hormonförändringar (inklusive pms/mens) är det vanligt att bli illamående och så. Så nej tyvärr tror inte du är gravid, men du kommer säkert bli det. Men då kommer du inte få symptom så fort utan kanske absolut tidigast 8-12 dagar efter ägglossning.

Lycka till!

Åh vad skönt att få en förklaring på det hela! Tack :)
  • a h

De genomskinliga och slemmiga flytningarna ät typiska vid ägglossning, så passa på att ha sex NU så kanske du får ett positivt grav test om 2 v :)

• MissUniverse
    a h skrev 2016-07-18 22:13:04 följande:

De genomskinliga och slemmiga flytningarna ät typiska vid ägglossning, så passa på att ha sex NU så kanske du får ett positivt grav test om 2 v :)

Jaha! Det hade jag ingen aning om, är rätt vilsen i allt med ägglossning osv. Tusen tack! :D
  • Misszandra

När jag slutade med mitt preventivmedel så fick jag typ alla graviditetssymtom som fanns, kändes det som. Jag var så säker på att jag var gravid för jag hade aldrig mått så förut, men det var jag ju inte, utan antagligen var det som någon skrev här att det händer mkt i kroppen när man slutar/börjar med preventivmedel. 

Men jag kan säga att många av mina symtom satt i så pass länge att när jag väl blev gravid så trodde jag inte på det. Mina bröst har gjort ont sen jag slutade med mitt p-medel, är idag gravid i vecka 39 och brösten har gjort ont hela graviditeten. Nu mer än någonsin av nån anledning. 

• MissUniverse
    Misszandra skrev 2016-07-23 02:07:20 följande:

När jag slutade med mitt preventivmedel så fick jag typ alla graviditetssymtom som fanns, kändes det som. Jag var så säker på att jag var gravid för jag hade aldrig mått så förut, men det var jag ju inte, utan antagligen var det som någon skrev här att det händer mkt i kroppen när man slutar/börjar med preventivmedel. 

Men jag kan säga att många av mina symtom satt i så pass länge att när jag väl blev gravid så trodde jag inte på det. Mina bröst har gjort ont sen jag slutade med mitt p-medel, är idag gravid i vecka 39 och brösten har gjort ont hela graviditeten. Nu mer än någonsin av nån anledning. 

Tack för svar! Exakt så känner jag nu, alla jäkla gravidsymptom som finns har jag känns det som, haha.
  • Misszandra
    MissUniverse skrev 2016-07-23 12:28:33 följande:
    Tack för svar! Exakt så känner jag nu, alla jäkla gravidsymptom som finns har jag känns det som, haha.
    Det är skittråkigt och jag vet som sagt hur det känns. Men din tid kommer den också, med massor av tålamod så löser det sig! Lycka till :)
  • MissUniverse
    Misszandra skrev 2016-07-23 13:11:18 följande:
    Det är skittråkigt och jag vet som sagt hur det känns. Men din tid kommer den också, med massor av tålamod så löser det sig! Lycka till :)
    Tack så mycket! :)
Svar på tråden Gravid trots negativt test?