• Klickerträna

Välja abonnemang/operatör

Önskar råd kring att välja nytt abonnemang eller kontantkort.
    Öppen för att byta operatör.
    Är ute efter mycket surf. Därefter är sms viktigt och sist samtal.

Har just nu telenor och betalar 199kr för
    - fria sms
    - fria samtal
    - 0,5gb surf/mån

• Svar på tråden Välja abonnemang/operatör
  • driver28

Tele2 har ganska mycket surf i sina abonnemang. Och ingen bindningstid. Men ring telenors kundtjänst först och se vad de kan erbjuda.

• Lian63

Jag har Telia kontantkort, fyller på med 99 kr/månaden och då får jag 500 sms, 100 minuter att ringa för och 0,5 gb surf.

• Klickerträna

Tack.
    Jag vill bara inte bli lurad och indragen i nåt sämre om jag kontaktar dem.
    Är orolig för att de inte ska nämna alla verkliga kostnader eller omständigheter.
    Men jag borde väl ringa alla operatörer och fråga vad det bästa de kan erbjuda mig är.

• Mascaraklumpar
    Klickerträna skrev 2016-07-19 14:03:21 följande:

Tack.

Är orolig för att de inte ska nämna alla verkliga kostnader eller omständigheter.

Men jag borde väl ringa alla operatörer och fråga vad det bästa de kan erbjuda mig är.

Gå in på alla operatörers sidor och välj det abonnemang du vill ha istället, så slipper du bli lurad?

Själv har jag vimla just nu och tycker det funkar bra.
  • sportpappa

Kolla på Vimla. Det är Telenors nät så om du är nöjd med täckningen så är det ju bra.
    Det finns med fria samtal/sms eller 60 samtal och 600 sms. Sen väljer du vilket datapaket du vill ha.
    Du får 7 GB surf, 60 samtal och 600 sms för 200 kr/månad. Du kan även välja lägre surf och då blir priset lägre.
    Med fria samtal och sms så får du 4 GB för 200 kr/månad. 

• zZzZz

Jag har tele2, obundet abb, betalar 248:- för fria samtal, sms och sånt, samt 5gb data, funkar utmärkt för mig :)

• Aniiee

Bäst är väl att gå in på en jämförelsesite? Typ compriser eller pricerunner.

Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
  • Noname00

Det du har idag är verkligen sämst du kan byta till vad som helst och du får bättre till samma pris.
    Titta på Vimla som är telenors lågprisoperatör, eller comviq som är motsvarigheten till tele2, Telia har halbop.
    Sedan finns det en ny operatör som går i Telias nät fello.se

Själv kör jag med Comviq aldrig några problem.

• Klickerträna

Finns comviq med Fastpris studentrabatt:
    7gb surf
    Fria samtal
    Fria sms
    195kr
    Det låter väl billigt?

Ringde Tele(s)nor för att säga upp, och de ville då ge mig
    Fria sms
    Fria samtal
    6gb surf
    199kr

Då frågade jag självmant om bindningstid för det nämndes inte alls och det var ju 24 mån minsann.
    Comviq har ingen bindningstid alls.
    Så det bad jag dom stoppa nånstans...

• Aniiee
    Klickerträna skrev 2016-07-19 22:00:28 följande:

Finns comviq med Fastpris studentrabatt:
    7gb surf
    Fria samtal
    Fria sms
    195kr
    Det låter väl billigt?

Ringde Tele(s)nor för att säga upp, och de ville då ge mig
    Fria sms
    Fria samtal
    6gb surf
    199kr

Då frågade jag självmant om bindningstid för det nämndes inte alls och det var ju 24 mån minsann.
    Comviq har ingen bindningstid alls.
    Så det bad jag dom stoppa nånstans...

Är du student då?
    Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
  • Klickerträna
    Aniiee skrev 2016-07-19 22:12:48 följande:
    Är du student då?
    Ja, givetvis. Studerat 1,5 av 3,5 år på högskolan i dagsläget. 2år kvar. Har ju csn/mecenat-kort och är registrerad vid en högskola, så det är jag införstådd med att jag behöver intyga isåfall.
  • Aniiee
    Klickerträna skrev 2016-07-19 23:29:20 följande:
    Ja, givetvis. Studerat 1,5 av 3,5 år på högskolan i dagsläget. 2år kvar. Har ju csn/mecenat-kort och är registrerad vid en högskola, så det är jag införstådd med att jag behöver intyga isåfall.
    =)
  • driver28
    Klickerträna skrev 2016-07-19 14:03:21 följande:

Tack.

Kolla på mobilabonnemang.se
Svar på tråden Välja abonnemang/operatör