skräckfilm till 11 åring
Hej, söker en inte för hemsk skräckfilm som jag och 11 åringen kan se tillsammans. Någon som har tips?
Hej, söker en inte för hemsk skräckfilm som jag och 11 åringen kan se tillsammans. Någon som har tips?
Första Alien-filmen om barnet inte sett den klassikern än.
Signs eller The skeleton key? :)
jurassic park filmerna, eller den nyare varianten jurassic world. Corpse bride är också bra.
Är det något särskilt som gör henne rädd? T ex blir jag livrädd för filmer som paranormal activity och min kompis är mer rädd för alien-filmer :) jag menar så att du kan undvika det som skrämmer henne mest hehe.
Gillar hon vampyrer? När jag var i den åldern såg jag Bram Stokers Dracula, den har lite humor i sig också och jag tyckte den var lagom läskig. Hajen kanske skulle funka? Känns som en blandning av action och skräck. "Låt den rätte komma in" kanske.
jurassic park filmerna, eller den nyare varianten jurassic world. Corpse bride är också bra.
Himla bra tips. Tim Burton-filmer generellt känns som ett bra tips.
Annars:
Gremlins (!!)
Häxorna (The Witches)
Maleficent (Ingen skräckfilm i sig men den är nog lite läskig för en tioåring..?)
Men in Black! (Inte heller en skräckfilm så direkt men aliens är väl alltid lite lagom otäcka för en tioåring samt att den är lite rolig.)
Jumanji
Jumanji :)
Excoristen orginalet kolla jag som 11-åring...men du kanske inte avser en riktig skräckis..
Hajen
Himla bra tips. Tim Burton-filmer generellt känns som ett bra tips.
Annars:
Gremlins (!!)
Häxorna (The Witches)
Maleficent (Ingen skräckfilm i sig men den är nog lite läskig för en tioåring..?)
Men in Black! (Inte heller en skräckfilm så direkt men aliens är väl alltid lite lagom otäcka för en tioåring samt att den är lite rolig.)
Jumanji
Första Alien-filmen om barnet inte sett den klassikern än.
Sonen i samma ålder älskar hotet från underjorden, han har bara sett 1-4. Gremlings, 80-tals skräckisar är kult..
Ska gå på Alien här näst
Inte Alien, alldeles fel för en sån liten
Hide and seek
Tusen tack för alla tips, ska kolla med honom mer imorgon och se vad han kan tänkas gilla.
Jag själv älskar hajen filmerna. Men barnet kanske inte vill bada så mycket efter det.
[quote=76815917][quote-nick]Litet My skrev 2016-07-21 02:05:57 följande:[/quote-nick]Tusen tack för alla tips, ska kolla med honom mer imorgon och se vad han kan tänkas gilla.[/
Uppdatera vad det blir =)
Minns min första skräckfilm, exorcisten när jag var 6 år gammal! Mamma jobbade kväll och min syster satte på haha.