• Aleeexa

hunden luktar trots bad och tömda analsäckar (vet.besök)

Vår hund, 10 år, Golden retriever började lukta hemskt... Typ avföring... Fast inte ren hundbajs, men riktigt illa. Vi duschar honom 2-4 gr/månaden eller oftare vid behov, om han rullat sig i nåt äckel eller så.
    Vi duschade honom - vilket inte hjälpte.
    Tog honom då till veterinären för att tömma analsäckarna-vilket de gjorde - vilket behövdes! De var inte inflammerade, men de va stora och fyllda! Analsäckarna spolades... De kollade över honom, men han va fin sa de.
    MEN! Han luktar fortfarande! Han luktar hemskt!! Vd kan det va?!

• Svar på tråden hunden luktar trots bad och tömda analsäckar (vet.besök)
  • cupcakemom

Tänderna? Min mammas hund fullkomligt stank och då var det tänderna som var boven

• Aleeexa
    cupcakemom skrev 2016-07-20 22:40:54 följande:

Tänderna? Min mammas hund fullkomligt stank och då var det tänderna som var boven

Veterinären kollade... Och jag har - hur konstigt det än låter- försökt lukta honom i munnen. Han luktar hundandedräkt... Men inte illa. :(
  • Starka

Öronen kan också lukta hemskt. Sen kan ju det som satt i analsäckarna kommit på pälsen. Det hände med vår hund tog låååång tid och många bad innan stanken försvann.

• Aleeexa

Vi bokade ytterligare en tid. Analsäckarna va utan anmärkning... Men de hittade ett munexem... Så får se om det kan vara det som luktat.

Svar på tråden hunden luktar trots bad och tömda analsäckar (vet.besök)