• annonnyym

    Bli bättre bonus förälder?

    Nu e de som så att jag har 2 "bonusbarn" i mitt förhållande sen en tid tillbaka.

    Har funkat bra men senaste tiden har det hänt väldigt mycket omkring dessa små hjärtan.

    Mycket från den miljö dom har veckan dom inte är hos oss. Men även en del som ändrats här.

    Allt detta har jag i nuläget ingen störe lust att detaljera men iaf.

    Iom att deras miljö har blivit så annorlunda har jag märkt ganska stora förändringar i hur dom beter sig.

    Detta har fått mig att känna att när barnen väll är hos oss vill jag få dom att trivas till max.

    Jag vet bara inte riktigt hur jag ska göra längre.

    När dom var mindre var allt jätte mysigt men efter allt som hänt har dom mer stängt in sig i sig själva och tagit upp mycket negativa beteenden från deras andra hem.

    Det jag vill ha råd på är iaf, hur ska jag som styvfar bli en bättre vänn/förälder till barnen?

    Jag vill att dom ska känna att vad som än händer kan dom alltid komma till mig.

    Har ett par saker jag vet att jag själv falerar på som jag verkligen försöker ändra som tålamodet, hur situationer ska hanteras olika osv.

    Allt de här e kanske bara mummel i slutändan men jag vill gärna ha era råd. Vad e de bästa råd ni kan ge mig för att bli en riktig kanon förälder?

    Barnen är 4 och 5 år gamla och är dom sjävilda filurer dom ska vara i den åldern om inte lite mer än andra barn skämtosido.

  • Svar på tråden Bli bättre bonus förälder?
  • Carambolan

    Umgås med dem. Viktigt är att du tar initiativ och föreslår aktiviteter ibland, så att de känner att du faktiskt gillar att göra saker med dem, inte att det är de som alltid måste be om det.

  • annonnyym

    De utflykter som görs är på mitt intiativ för det mesta faktiskt för jag tycker det e skitkul o få göra saker med dom.

    Har dock blivit dålig på att leka med dom och det måste jag bättra mig på.

  • Linnis92

    Jag tror att det viktiga är att finnas och vara närvarande. Du behöver inte leka med dom hela dagarna men ägna tid åt dom, läs en bok, lek med lego, gör trolldeg.

    Ska du åka och tvätta bilen så ta någon av dom med dig.

    Prata med barnen, så kommer dom automatiskt uppleva dig som en trygg person i deras liv och ni kommer med stor sannolikhet få en bra kontakt och relation.

Svar på tråden Bli bättre bonus förälder?