• dannee123

17 år och tappar hår ????? HJÄLP!

Hej

Jag är kille på 17 år och har under ungefär ett års tid nu börjat fundera om jag tappar hår. Jag har alltid haft tjockt hår och har fortfarande det men vid hjässan har jag tunnare hår. Om jag tittar i spegeln så kan man se lite lite av skallen men det är ju precis vid virveln så jag vet inte om jag tappat hår elr inte..

När jag kammar mig på morgonen tappar jag 30 hårstrån och på kvällen tappar jag också hår men då lite mindre. När jag blöt i håret kan jag dra med fingrarna på håret och få med mig 2-4 hårstrån varje gång.

Min mamma är 50 år och har tjockt hår och från hennes sida har väldigt många tjockt hår.
    Min pappa 55 år och har tappat hår vid toppen av skallen men annars har han hår överallt

Min fråga till er är: Tappar jag hår? Behöver jag vara orolig?

• Svar på tråden 17 år och tappar hår ????? HJÄLP!
  • dannee123

@erizajo

Nej jag bantar inte. Jag tränar 4 ggr i veckan på gym. Jag har haft problem med kosten. Jag äter inte bra med grönsaker och nån gång i veckan blir det snabbmat. Men annars äter jag proteinrik mat.

• Aniiee

Det är FULLSTÄNDIGT NORMALT att tappa ca 100 hårstrån om dagen. Man "ska" till och med göra det, för att håret ska bytas ut och hållas friskt.

Det är först när du börjar få med dig tussar av hår du behöver bekymra dig.

Men med tanke på att du äter dåligt med grönt såkan du alltid lägga dig till med en multivitamin, tex Active Man elle Mivitotal. Och Omega-3 om du äter dåligt med fet fisk. Och d-vitamin (d3) i oktober fram till mars-aptil.

Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
  • Aniiee
    dannee123 skrev 2016-07-21 17:33:56 följande:

@aniiee

Hur många hårstrån är tussar då?

Det märker du. Alltså ärligt, det märker du, för då handlar det om att du kan gripa tag i håret och dra lätt, och det blir totalt kalt på den fläcken direkt.
    Demand to be challenged, to be offended, to be treated like thinking, reasoning adults!
Svar på tråden 17 år och tappar hår ????? HJÄLP!