• samir91

kvinnor kommenterar mitt utseende

det sker ofta att de kommenterar mitt utseende på ett negatit sätt eller så skrattar de. det bara sker, tex idag så stod jag brevid 2 kvinnor och från ingenstans utan att jag prata eller stirrade på dom så tittade de mig och sa "look at him" och sedan "urk hahha".

aldrig män som gör det.

ser kvinnor ner på killar som har låg social status och är fula? varför då? är inte vi också människor?

är så trött på detta.

jag är väldigt ful men varför kan jag inte bli accepterad för den jag är? kommer gå runt och tänka på detta nu i flera veckor och vara deppig.

:(

• Svar på tråden kvinnor kommenterar mitt utseende
  • U never saw me

Gör folk verkligen så? Det är ju fruktansvärt isåfall. Tror inte alls att du är så ful, har aldrig sett en människa som är så ful. Även om någon inte är en klassisk skönhet så har de ofta något unikt som gör just dom fina. 

• s87s

Aldrig hört talas om att folk beter sig så, möjligtvis i skolan att tonåringar kan bete sig så. Försvarar du dig eller är du bara tyst?

Tycker du att du är fulare än någon annan eller varför skriver du som du gör?

• samir91
    U never saw me skrev 2016-07-21 18:51:25 följande:

Gör folk verkligen så? Det är ju fruktansvärt isåfall. Tror inte alls att du är så ful, har aldrig sett en människa som är så ful. Även om någon inte är en klassisk skönhet så har de ofta något unikt som gör just dom fina. 

Ja, det händer ibland.

alla har fina egenskaper ja, men det går inte att sticka under stolen att ett väldigt få antal inte har några fina egenskaper, jag är en av dom :(
  • samir91
    s87s skrev 2016-07-21 18:51:33 följande:

Aldrig hört talas om att folk beter sig så, möjligtvis i skolan att tonåringar kan bete sig så. Försvarar du dig eller är du bara tyst?

Tycker du att du är fulare än någon annan eller varför skriver du som du gör?

Konstigt, jag har hört och sett det flertalat gånger. Med tanke på hur hemsk vår värld är med våld och krig överallt så förstår jag inte varför du tror att det inte finns personer som ser ner på folk med utseende som sticker ut? utseende är ju viktigt för många i dagens värld, bara kolla på hur media håller på.

nej inte tonåringar, vuxna människor.

jag är helt tyst, ser ingen anledning att bråka.

jag ser mig själv som en av de fulaste som finns och har alltid gjort det.

iaf så är det bättre idag, börjar bli van vid denna behandingen haha
  • Purplecat12
    U never saw me skrev 2016-07-21 18:51:25 följande:

Ja , det gör folk.

Själv har jag erfarenheter både som snygg och hemskt ful eftersom jag har en hudsjukdom som heter vitiligo men också jättebra sminkprodukter och jobbar som modell.

Jag kan lova dig att folk behandlar och se på en väldigt olika...

Det är faktiskt märkligt hur olika jag blir behandlad med/utan smink.
  • Scoops

Wow. Jag blir paff!
    Ignorera dem bara, de må se vuxna ut på utsidan - men det är de ju inte om det beter sig som tonåringar. Jag hade försökt säga något i stil med "Det där beteendet växte jag ifrån i högstadiet, jag föreslår att ni gör detsamma" och sen bara gått därifrån.

• Purplecat12
    Purplecat12 skrev 2016-07-23 22:35:54 följande:

Ja , det gör folk.

Själv har jag erfarenheter både som snygg och hemskt ful eftersom jag har en hudsjukdom som heter vitiligo men också jättebra sminkprodukter och jobbar som modell.

Jag kan lova dig att folk behandlar och se på en väldigt olika...

Det är faktiskt märkligt hur olika jag blir behandlad med/utan smink.

Här är en video om vitiligo.
  • Purplecat12

Jag är ledsen om det var för mycket " off topic" , jag svarade bara för att vissa inte trodde att " vuxna" reagerar på hur folk ser ut.

Det gör många tyvärr oavsett varför man inte ser ut som majoriteten.

• s87s

Jag tror inte problemet hos dig ligger hos de som kommenterar ditt utseende. Du mår riktigt dåligt pver det och hsr inget självförtroende och det måste du jobba hårt med. Kanske prata med någon?

• Klickerträna

Du behöver verkligen uppsöka och ta till dig professionell hjälp.
    På riktigt.
    Vad folk än säger här så vill du ju inte tro på det. Du vänder allt till nåt negativt och vägrar inse att din syn på verkligheten är skev.
    SNÄLLA, sök ordentlig hjälp så att du faktiskt kan må bra! Det går att bli hjälpt med du kan inte ge upp och bara fortsätta sura.
    Du behöver inte starta flera trådar här - DU BEHÖVER VÅRD.
    Var rädd om ditt enda liv och gör vad du kan för att ta vara på det och leva så bra som möjligt. Folk blir hjälpta med terapi, man måste bara vilja ge det en verklig chans.

• samir91
    s87s skrev 2016-07-25 04:51:16 följande:

Jag tror inte problemet hos dig ligger hos de som kommenterar ditt utseende. Du mår riktigt dåligt pver det och hsr inget självförtroende och det måste du jobba hårt med. Kanske prata med någon?

jag har redan pratat med "någon". faktiskt flera, gav inget.
  • samir91
    Klickerträna skrev 2016-07-25 05:50:06 följande:

Du behöver verkligen uppsöka och ta till dig professionell hjälp.
    På riktigt.
    Vad folk än säger här så vill du ju inte tro på det. Du vänder allt till nåt negativt och vägrar inse att din syn på verkligheten är skev.
    SNÄLLA, sök ordentlig hjälp så att du faktiskt kan må bra! Det går att bli hjälpt med du kan inte ge upp och bara fortsätta sura.
    Du behöver inte starta flera trådar här - DU BEHÖVER VÅRD.
    Var rädd om ditt enda liv och gör vad du kan för att ta vara på det och leva så bra som möjligt. Folk blir hjälpta med terapi, man måste bara vilja ge det en verklig chans.

Jag har redan. Varit hos flera psykologer och psykiateror och tagit olika mediciner, ingenting hjälper.

ni vet mer om mig än vad jag gör? ni har aldrig ens träffat mig, så förstår inte hur du resonerar.

det enda jag fått ta emot i verklig livet är skit släng emot mig, aldrig fått en komplimang, varje gång jag går ut så blir utstirrad och utskrattad. skulle jag försökt skaffa mig ett socialt liv så hade jag misslyckats totalt, alla hade bara dött av skratt av mina försök och benämt mig som den mest pinsamma personen de någonsin har sett. 

detta är inte det enda livet.
  • Frigående Fru
    samir91 skrev 2016-07-25 13:26:51 följande:
    jag har redan pratat med "någon". faktiskt flera, gav inget.
    Hemligheten är lite att du måste vilja förändra dina tankar och ditt beteende också, det hjälper lixom inte bara att prata. Hur man ser ut rent fysiskt är bara halva ens utseendet, den andra halvan är ditt kroppsspråk. Vad du tänker om dig själv syns på utsidan.
  • samir91
    Frigående Fru skrev 2016-07-25 13:38:18 följande:
    Hemligheten är lite att du måste vilja förändra dina tankar och ditt beteende också, det hjälper lixom inte bara att prata. Hur man ser ut rent fysiskt är bara halva ens utseendet, den andra halvan är ditt kroppsspråk. Vad du tänker om dig själv syns på utsidan.
    Har redan haft självförtroende, gav mig inget. Snarare blev jag mer mobbad då folk tyckte att en kille som mig inte får ha bra självförtroende och att de tyckte att jag var äcklig som var i deras närhet eftersom jag ser ut på ett visst sätt.

Det spelar förövrigt ingen roll, även om jag hade lika bra självförtroende som tex George Clooney så hade ingen velat ha något att göra med mig eftersom jag är konstig på ett naturligt sätt och riktigt riktigt ful.

Det finns igenting jag kan göra, bara deppa.
  • s87s

Har du någon vän eller en bra familj som kan stötta dig?

• Klickerträna

Men vad vill du få ut av detta då? Du bara klagar och tar inte till dig nåt råd.

• Frigående Fru
    samir91 skrev 2016-07-25 13:44:07 följande:
    Har redan haft självförtroende, gav mig inget. Snarare blev jag mer mobbad då folk tyckte att en kille som mig inte får ha bra självförtroende och att de tyckte att jag var äcklig som var i deras närhet eftersom jag ser ut på ett visst sätt.

Det spelar förövrigt ingen roll, även om jag hade lika bra självförtroende som tex George Clooney så hade ingen velat ha något att göra med mig eftersom jag är konstig på ett naturligt sätt och riktigt riktigt ful.

Det finns igenting jag kan göra, bara deppa.
    Alltså, självförtroende är kanske inget man kan inbilla sig att man har lite när det passar. Du har ju uppenbart en jävligt taskig inställning till dig själv och om inte ens du tycker om dig själv, hur ska du kunna begära att andra gör det?

Se till att bli den du vill vara så du kan vara stolt över dig själv. Hälften av alla människor är fulare än en medelsnygg person. Dessutom är det 100% mer värt att vara fin på insidan än utsidan. ALLA människor har något som gör den värda att älska, även du. Någonstans där bakom allt hemskt du hittat på om dig själv och allt ältande finns det garanterat något fint, hitta det.
Svar på tråden kvinnor kommenterar mitt utseende