• LillaLinan80

Betalning hotell i USA

Ni resvana:

Bokat ett hotell i USA via booking å då står det att hotellet ev kan dra beloppet från mitt konto innan ankomst. Då det rör sig om ganska mkt pengar vill jag gärna inte ha det på kortkontot i onödan. Brukar summan dras innan eller betalar man vanligtvis vid in/utcheckning? Kontaktat hotellet utan svar...

absolutlinan.blogg.se **~** Mamma till Engla 061227 & Elton 100916**~**
  • Svar på tråden Betalning hotell i USA
  • Carambolan

Det är olika tyvärr så du får vänta tills hotellet svarar. Ibland drar de en "reservationsavgift" på 10% innan (brukar ske några dagar efter att jag bokat) och resten vid utcheckning, ibland tar de allt vid in- eller utcheckning och ibland hela beloppet när de bekräftar bokningen.

• LillaLinan80

[quote=76821150][quote-nick]Carambolan skrev 2016-07-23 10:46:38 följande:[/quote-nick]Det är olika tyvärr så du får vänta tills hotellet svarar. Ibland drar de en "reservationsavgift" på 10% innan (brukar ske några dagar efter att jag bokat) och resten vid utcheckning, ibland tar de allt vid in- eller utcheckning och ibland hela beloppet när de bekräftar bokningen.[/

Ok, är väl mest orolig för vad som händer om det inte finns täckning?

• sportpappa

Inte riktigt svar på din fråga, men om man åker till USA (och egentligen på alla resor) så är kreditkort att rekommendera. Kreditkort ger ett extra skydd mot stölder eftersom pengarna inte försvinner på ditt konto utan det är banken/kreditkortsföretaget som står för det.
    Vi höjde vår kredit just för att smidigt kunna åka runt i USA utan att bry oss om vi hade tillräckligt med pengar på kontot.

• Tonårsmamman1
    LillaLinan80 skrev 2016-07-23 10:53:53 följande:

[quote=76821150][quote-nick]Carambolan skrev 2016-07-23 10:46:38 följande:[/quote-nick]Det är olika tyvärr så du får vänta tills hotellet svarar. Ibland drar de en "reservationsavgift" på 10% innan (brukar ske några dagar efter att jag bokat) och resten vid utcheckning, ibland tar de allt vid in- eller utcheckning och ibland hela beloppet när de bekräftar bokningen.[/

Ok, är väl mest orolig för vad som händer om det inte finns täckning?

Har ni inget kreditkort?
  • LillaLinan80

Nej här finns det inga kreditkort men kanske måste införskaffa oss det då? Vi är inte ute å reser speciellt mkt å när vi gör det kör vi med att föra över pengar via mobilen/dator.

• Tonårsmamman1
    LillaLinan80 skrev 2016-07-23 16:05:16 följande:

Nej här finns det inga kreditkort men kanske måste införskaffa oss det då? Vi är inte ute å reser speciellt mkt å när vi gör det kör vi med att föra över pengar via mobilen/dator.

Hur tänkte du göra när du bokade?

Ja, det är inte fel att ha ett kreditkort, då har man även tillgång till buffertpengar om man skulle få problem.
  • daimstrut

Skaffa kreditkort! Inte alltid det går att betala med vanligt VISA-kort i USA.

• LillaLinan80

Jag trodde att jag skulle betala vid in eller utcheckning. Först senare som jag såg meddelandet från booking att pengar ev skulle dras.

• Tonårsmamman1
    LillaLinan80 skrev 2016-07-23 18:14:49 följande:

Jag trodde att jag skulle betala vid in eller utcheckning. Först senare som jag såg meddelandet från booking att pengar ev skulle dras.

OK, då förstår jag.
  • LillaLinan80

Ok... Fick svar från hotellet i måndags att pengarna skulle dras om "a few days". Fortfarande inget draget, borde jag kontakta igen?

• klotere
    http://booking.com är den i särklass bästa sajten för att boka hotell. Du behöver inte lägga ut pengar i förväg. Det är lätt att boka av och att boka om och utbudet är mycket bra. Jag har nu använt dem vid över fem tillfällen och det har fungerat bra hela tiden.
Svar på tråden Betalning hotell i USA