• Majmånen

Riklig nidblödning (?)- när plussade ni?

Hej

Jag behöver er hjälp! Jag hade ägglossning någonstans mellan den 13-16 juli och har bim enligt natural cycles den 27 juli. Jag har aldrig haft någon mellanblödning eller spottings. Den 23 juli fick jag något jag tror är en nidblödning, den har nu hållit i sig fram till idag den 26. Det började med ljusrosa på pappret men nu har jag nästan som mens. Jag testade cb digital veckoindikator i morse som visade negativt. Jag har haft molvärk både i magen och ryggslutet och stickningar i vänster äggstock sedan ÄL + 4 och har de senaste 3 dagarna haft ett dovt illamående.

Är det någon som känner igen sig? Jag är orolig att något är fel. Har någon av er haft riklig nidblödning men sedan plussat? När plussade ni isf?

• Svar på tråden Riklig nidblödning (?)- när plussade ni?
  • MyDestiny

Låter som en mellanblödning eller tidigare mens?
    Men ska tillägga att jag har varit gravid 4 gånger och aldrig haft nidblödning. Så ingen erfarenhet själv men det låter lite väl länge?

• sammaförmig

Hej,

Det är precis samma för mig, ÄL 18/7 sedan en blödning (som mens) som varade i 3 dygn 22-25/7 dvs 20 dagar från mensens första dag till denna blödning. Jag har alltid 28-29 dagar emellan i vanliga fall, har aldrig någonsin haft mellanblödningar eller spottnings. Funderar också på nidblödning men såhär mycket?

• Majmånen
    Jag läste på 1177 att en nidblödning kan variera vad gäller antal dagar och hur kraftig den är. Vi är på första försöket och jag har aldrig haft mellanblödning eller för tidig mens som sagt så detta är något annat. Det vore ju helt sjukt om det inträffade första gången under hela mitt liv som jag försöker bli gravid. 

När tror ni jag kan ta ett graviditetstest igen? Jag hoppas att nidis slutar snart och att jag inte får min mens imorgon eller torsdag som jag egentligen ska ha.
  • Majmånen

Min nidblödning höll i sig fram till onsdag morgon då jag också hade bim. Jag har fortfarande inte fått min mens och testade negativt i lördags. Någon som varit med om att plussa sent efter en nidis?

• babypower
    Majmånen skrev 2016-08-01 08:35:35 följande:

Min nidblödning höll i sig fram till onsdag morgon då jag också hade bim. Jag har fortfarande inte fått min mens och testade negativt i lördags. Någon som varit med om att plussa sent efter en nidis?

Jag tror tyvärr att det är tidig mens du fått.. :/ men hoppet är det sista som lämnar så jag håller tummarna!
  • Majmånen

Jag har alltid haft regelbunden mens så jag tycker att det verkar konstigt att den just på vårt första försök att bli gravid skulle komma tidigare. 

Jag har molvärk och stickningar i vänster "ljumske" och mår illa i perioder. Jga håller hoppet uppe!

• Mimmimatilda94

Hej! Jag är på bim +3 nu, ingen nidblödning eller mens. Förra månaden trodde jag dock det men det var mens. Det var nästan precis så som du beskrivit nu, men håller så klar tummarna för dig... :)

• Crazy catlady
    Majmånen skrev 2016-08-01 10:14:56 följande:

Jag har alltid haft regelbunden mens så jag tycker att det verkar konstigt att den just på vårt första försök att bli gravid skulle komma tidigare. 

Jag har molvärk och stickningar i vänster "ljumske" och mår illa i perioder. Jga håller hoppet uppe!

Det är inte ovanligt att mensen kan strula någon gång även om man har väldigt regelbunden mens. Min mens är 95 % regelbunden men ibland kan den kommer innan bim och även efter bim beroende på när ägglossningen äger rum.. Vill inte låta negg men jag tror det bara va en mellanblödning eller tidigare mens som du hade.. eftersom du inte fått + än.. Jag fick en nidblödning i form av ljusrosa flytningar under en hel dag.. o 2 dagar efter plussade jag med min son..
  • Cyanea

Är inne på samma sak som Crazy catlady, att det skulle kunna vara mellanblödning eller tidig mens. Det är ganska vanligt att mensen strular någon gång ibland för oss alla, även om det inte är vanligt för en själv. Tycker mig läsa trådar om detta nästan dagligen, om folk som alltid har extremt regelbundna cykler men plötsligt inte har det. 

Nidblödningar är väldigt ovanliga, och framförallt inte så vanliga som de ser ut att vara här på familjeliv. Skulle det ha varit en nidblödning ska ägget alltså ha fäst och ha börjat producera hCG. Det är väl möjligt att det var för tidigt att testa när du gjorde, men det borde visa positivt när som helst om det verkligen var en nidblödning. 

Det kan ju även ha varit en ÄL-blödning. I så fall dröjer det någon vecka till innan det är idé att testa. 

Lycka till!

Svar på tråden Riklig nidblödning (?)- när plussade ni?