Vad bestämmer vilka ens familj är?
Tja!
Jag startar den här tråden för att få svar på vad som bestämmer vilka som är ens familj?
Jag ser min bästa kompis familj som min egna och min biologiska familj som en andra familj.
Jag kan prata med vem som helst i min kompis familj om allt, o de stöttar mig o ger mig råd och jag kan lita på dem fullt ut.
Men min biologiska familj är gammaldags på pappas sida av släkten o jag litar inte på dem helt och hållet, och känner väldigt stor press från dem (vet inte varför).
Och därmed frågan... Vad bestämmer vilka ens familj är? Jag har hört folk säga att ens familj är den släkt man föddes i, men jag har även hört folk säga att man ser det olika från person till person.
Enligt mig är en familj de man kan komma till föra att få hjälp med något så litet som att få prata ut med någon eller så stort som att få hjälp med att flytta. Man ska kunna lita på dem med allting och prata med dem om allt. De ska kunna se om man mår dåligt eller tänker på något. Man ska kunna trösta varandra när det behövs o vissa att man bryr sig. Man ska inte ha stora förväntningar o pressa för mycket (visst det är viktigt med jobb, familj, ekonomi etc. Men jag tycker att det är viktigare med lycka och mående). Att man förstår att det inte kommer gå bra 24/7 hela året ut och att man mår skit ibland. Hjälp innebär inte att låna ut pengar till dem...
Är det bara jag som ser min kompis familj som min egna?
Är det rätt eller fel av mig att se dem som familj o varför?
Vad bestämmer att man inte kan byta familj om det nu är något som gör det?
Vilka anser ni som familj och hur tycker ni att en familj ska vara?
Svara på frågorna och kommentera varför ni tycker så som ni gör... O var inte rädda för att starta en diskussion, det kan vara både roligt och spännande att se vad som sägs.
O missförstå inte detta för jag älskar min biologiska familj, men jag älskar min kompis familj mer...
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-07-26 14:29
BTW ingen bild pga att jag inte kunde ladda upp den jag gjort...