• LillaLinan80

Vad gäller (pengarna tillbaka)?

För tre veckor sedan unnade jag mig en fransförlängning (stoooort misstag). Det kostade drygt 900kr. Jag hade kollat upp salongen innan å den hade enbart bra betyg. Dock anade jag lite ugglor i mossan när det bara tog drygt 1h att sätta fransarna. I telefon hade hon sagt 2h.

Nåväl, dagen efter vaknade jag å fransarna var överallt utom där de skulle vara. Ringde tjejen och berättade och bad om att få komma tillbaka på stört. Hon blev lite sur å sa att hennes lim nog var gammalt och att hon inte arbetade helg. Skulle höra av mig på måndag. Ringde på måndag å fick en tid. Blev att åka tillbaka å fixa fransarna. Än en gång ramlade de av (nej jag är inte slarvig). Fick ny tid för helt nytt set men tjejen avbokade någon timma innan å undrade om jag kunde komma nästa vecka. Då sa jag att jag ville ha pengarna tillbaka å hon svarade att det skulle jag få. Hon skulle swisha till mitt nummer. Nu har det gått några dagar och fortfarande inga pengar. Nu svarar hon dessutom inte...va sjutton ska/kan jag göra??

absolutlinan.blogg.se **~** Mamma till Engla 061227 & Elton 100916**~**
  • Svar på tråden Vad gäller (pengarna tillbaka)?
  • Alvina

Precis. Kan man kanske anmäla till Konsumentverket eller vad det heter? Skulle jag gjort om jag var du.

• viseversa

Gå även dit och konfrontera henne. Prata med hennes chef. Ge inte upp detta..

• viseversa
    LillaLinan80 skrev 2016-07-27 08:23:30 följande:

Hon driver salongen så hon är liksom chefen. Hur anmäler man till Konsumentverket?

Gå dit och konfrontera henne och säg att du kommer anmäla detta om du inte får dina pengar tillbaka NU! Hon får swicha när du står där. Ta med en vän som stöd så du slipper ta detta själv.
  • LillaLinan80

Nu har jag fått pengarna!! Fick tag i henne å då påstår hon att hon swishat men till fel person. Nåja...nu är pengarna på mitt konto!

• viseversa
    LillaLinan80 skrev 2016-07-27 13:39:40 följande:

Nu har jag fått pengarna!! Fick tag i henne å då påstår hon att hon swishat men till fel person. Nåja...nu är pengarna på mitt konto!

Vad skönt. Och vilket skitsnack att hon skickat fel. Hon försökte såklart slippa undan.
Svar på tråden Vad gäller (pengarna tillbaka)?