Tråd för oss lite yngre?
Ja...finns det en tråd för oss yngre?
själv är jag 24....från malmö.
Kram på er!!!!!
Ja...finns det en tråd för oss yngre?
själv är jag 24....från malmö.
Kram på er!!!!!
Jag är 25år
Är jag för gammal här eller när är man för gammal, för att vara ung?
njo men han har liksom lyckats tidugare när han va yngre... abort så klart men ändå... e de nått fel så tro jag att de e p¨å mig
Hej wannabee mom...
Bara för att han har kunnat göra en tjej gravid innan behöver inte betyda att han kan göra det nu... så det e möjligt att allt e bra med dig inte med honom.... men vi får ta o hålla tummarna att ni båda e friska men bara behöver lite hjälp på vägen
ja och man får väll veta snart... jag har gjort ultraljud för att se att allt e på plats och de e de så de e ju ett steg i rätt riktning.
men jag hoppas att de finns nått som man kan rätta till..... skulle va ganska jobbigt om dom bara säger att vi borde kuna bli me barn på egen hand... bra men dåliga nyheter liksom.
Jag är 21 år snart 22 och min sambo snart 23. Har påbörjat behandling först med pergo som inte funkade och nu med Gonal-f. Äter dessutom metformin. Första gången med Gonal-f så räckte det inte för att stimulera mina ägg men slemhinnan vid livmodern blev så stor som den skulle vara så jag var tvungen att ta primolut för att få en blödning. Så nu har jag fått höjt dosen på gonal-f och hoppas på att det ska gå bättre denna gång.
Kram
hej allihopa. Snart 21 årig tjej från Kiruna här :)
jag hoppas att dom hittar nått super att ge mig oxo men de måste va jobbigt ändå.
Det visade sig nu när jag var hos läkaren att jag har en äggblåssa som är 12 mm och att slemhinnan växer till sig bra så tydligen svarar jag bättre denna gången med ökad dos av Gonal-f. Ska till läkaren imorgon bitti igen och se vad som har hänt då. Hur går det för er andra?
Kram
Hej alla unga (och ni andra...)
Vad överraskande att se att det finns fler"unga" i samma situation!
Jag är förresten 24 år och bor utanför Malmö. Är på första spraydagen i min första icsi-behandling
Jag är snart 23 sambon är snart 29, har försökt få barn i 3,5 år, har pcos och kraftig övervikt som jag kämpar med att bli av med. Skall på utredning 15 maj.
Var hos läkaren idag och det visade sig att jag hade två äggblåsor på den högra äggstocken som var 15 mm så nog ska det bli en ägglossning allt måste bara pricka in när så attvi kan göra inseminering. Ska ta ägglossningstest var dag nu även om det inte är så säkert när man har pco-s så kan det ge en hint. Sen ska jag till min läkare på tisdag morgon. Hoppas att vi inte missar nu.
Glad påsk!
Hej alla glada
Jag är 25 år vet inte om det är för gammalt för att få räknas till ung?
Vi har försökt få barn i 1½ år nu och ska börja med ivf om en vecka.
Kram
Snart 21 år är jag, sambon 24 i höst. Efter hur lång tid kan man 'söka hjälp' egentligen? Vi har försökt ca ett år nu utan resultat. Hur går en fertilitetskontroll till? Går man dit båda två första gången...och..vad händer sen? /?
Kul att en sån här tråd skapas... jag är 23 år från Västerås och min sambo är 24. Vi har försökt 1/2 år... och jag har ätit pergo nu och denna helg som va hade vi "proceduren" sdom jag kallar det... så nu är det bara och vänta och se.. jag va hos gyn i fredags och tog vul och då hade jag ett ägg som va 14 mm... så nu håller jag tummarna på att det börjar växa...lycka till alla unga barnsugna....
Fyller 27 snar men känner mig som en tonåring....mja nästan iaf. Tycker kanske detta passar mig eftwrsom att vi började försöka när jag var 20. Skulle vara kul att hålla kontakten med någon i en liknande situation dvs försökt måååååååånga år men är fortfarande ganska så ung.
Kramisar
Hej !
Jag blir 23 i sommar och sambon blir 26, vi är i slutfasen av vårt första ICSI försök. Ska göra ÄP på tisdag och eventuell äggåterföring på torsdag.
Vi har försökt i 3 år.
Till diidiaa: Har ni försökt i ett år och inte blivit gravida så sök hjälp. Fertilitetts kontrollerna är olika beroende på om de hittar felet på kvinnan eller mannen.
Lycka till
Kram
Har varit på gynbesök idag, positivt
fri passage i äggledarna, äggstockarna såg bättre ut, inte lika många äggblåsor, pcon verkar blivit lindrigare
spermaprov i veckan, är det bra blir det äl-stimulering i augusti
*puff*
Hej!
Jag är 22år, har försökt sen feb. -05. Har väldigt oregelbunden mens sen p-piller stoppet, ska börja utredning imorgon. Längtar och hoppas att allt är bra, så att det "bara" är hormoner som behövs.
Hoppas att ni alla får ett + snart.
Lycka till!
Kram