• Anonym (MR)

    Jag hade en arab tjej

    Hej

    Har träffat en tjej jag gillar som är slående vacker också
    Vi har bra kemi och hon verkar gilla mig + vara lite blyg inför mig hehe
    Jag är lång och lite bad boy sådär som invandrar tjejer brukar gilla :P

    Jag brukar passa bra med dessa tjejer men har aldrig träffat en arabiska faktiskt.

    Okej, så enligt strikt islam så är de: ingen pojkvän, bara giftermål och absolut inte en kristen pojkvän eller man.
    Så är det enligt islam då, klubbat å klart. No chance
    Men,  det jag behöver hjälp med.
    Det finns arabiska tjejer som har svenska män/pojkvänner.
    Jag vet ett par kurdiska tjejer som har svenska pojkvänner, och så vitt jag vet så finns det typ inte kristna kurder utan dessa tjejer är då muslimer..
    Men de brukar vara födda här

    Denna tjejen har invandrat här.
    Och nej, hon har inte slöja, hon får umgås med kompisar efter skolan, vi går i samma klass och ibland vi umgås lite.
    vi började att prata jag öppnade mitt hjärta äntligen sa jag henne at jag gillade henne efter 2 3 månader det hade bra hon älskade mig verkligen men efter flera veckor hans pappa visste att hon pratar med mig hennes pappa ringde mig så det blev kaos idag äntligen jag fick ett meddelande från henne allt är okej med henne, 

    Vi började berätta vad som hände jag var skit rädd och min pappa hade sjukdom jag ville inte han kommer veta om det därför jag pratade inte med hennes pappa men idag hon säger att jag stack i väg när hennes pappa ringde och hon tänker att jag älskar inte henne.
    hur jag ska prata med arab familjen ?
    Kan ni hjälpa lite tack !
  • Svar på tråden Jag hade en arab tjej
  • Anonym (Tjejkompisen)

    Jag har en svensk kompis som är gift med en muslimsk tjej. Innan de gifte sig så fick han först konvertera till islam och sedan göra ett muslimskt bröllop (räknades inte enligt staten men då fick de bo ihop). Men de träffades ju mycket innan också men då bodde de i annan stad än hennes släkt så de visste kanske inte (hon studerade på annan ort).

    Min kompis är urtypen av ateist och det har inte ändrats. Han är bara muslim "på pappret".

  • Anonym (Hur många då?)
    Anonym (Tjejkompisen) skrev 2017-07-15 16:52:20 följande:

    Jag har en svensk kompis som är gift med en muslimsk tjej. Innan de gifte sig så fick han först konvertera till islam och sedan göra ett muslimskt bröllop (räknades inte enligt staten men då fick de bo ihop). Men de träffades ju mycket innan också men då bodde de i annan stad än hennes släkt så de visste kanske inte (hon studerade på annan ort).

    Min kompis är urtypen av ateist och det har inte ändrats. Han är bara muslim "på pappret".


    Var har din tjejkompis bakgrund ifrån?  Det låter ovanligt
  • Anonym (Tjejkompisen)
    Anonym (Hur många då?) skrev 2017-07-16 02:14:01 följande:

    Var har din tjejkompis bakgrund ifrån?  Det låter ovanligt


    Iran tror jag.
  • Anonym (Tjejkompisen)
    Anonym (Tjejkompisen) skrev 2017-07-16 21:59:15 följande:

    Iran tror jag.


    Och killen är svensk.
  • Anonym (Hur många då?)
    Anonym (Tjejkompisen) skrev 2017-07-16 21:59:37 följande:
    Och killen är svensk.
    ok så din tjejkompis är troende?
  • Anonym (Hur många då?)

    Eller hur var det är det killen du är kompis med?

  • Anonym (Hur många då?)
    Anonym (Tusen och en natt) skrev 2016-07-27 00:49:00 följande:

    Jag är arab och är gift med en svensk man.

    Det här med arabiska tjejer är svårt. Överlag är de strikt hållna. Vill helst träffa en arabisk man. Gifta sig, få barn. Det är min erfarenhet och jag är som sagt själv arab (fast väldigt modern och med moderna föräldrar).

    Självklart tillät de mig inte att ha en svensk pojkvän eller pojkvän överhuvudtaget men annars är de moderna. Jobbar, pratar svenska, bott här länge.

    Men arabiska tjejer är svåra på så sätt att de ser ner på svenska killar (inte alla men många gör det tyvärr).

    Det du ska börja med att göra är att fråga henne, kan vi ses utan att dina föräldrar får veta? Och om de får veta, vad kan hända? Hon måste vara ärlig mot dig.

    Om allt är okej. Fråga, kan dina föräldrar veta att vi träffas, med seriöst mål (om du vill gifta dig med henne mm.) Annars glöm det. Araber tillåter inte sina döttrar att bara "dejta runt". Giftermål är målet :)


    Vad ovanligt hur träffades ni?
  • Anonym (.)

    Ts är absolut INTE svensk! Lär dig svenska innan du försöker luras!

  • Anonym (Tjejkompisen)
    Anonym (Hur många då?) skrev 2017-07-20 23:17:29 följande:

    ok så din tjejkompis är troende?


    Jag vet inte hur praktiskt troende hon är men hon är ju muslim och han behövde konvertera för att de skulle gifta sig. De behövde gifta sig för att kunna bo ihop. Hennes släkt är religiösa iaf. Möjligt att hon bara är det "på pappret" så att säga.
  • Anonym (Hur många då?)
    Anonym (MR) skrev 2016-07-26 22:50:22 följande:
    Jag vet ett par kurdiska tjejer som har svenska pojkvänner, 
    Men de brukar vara födda här
    Är det rätt så vanligt nuförtiden? 
  • Anonym (Inte alls)
    Anonym (Hur många då?) skrev 2018-11-05 15:37:57 följande:

    Är det rätt så vanligt nuförtiden? 


    Nej Det har han fått om bakfoten det förekommer inte
  • Anonym (Hmmmmm...)

    Fattar inte riktigt vad du skriver. Du har träffat en arabtjej. Kommer hon från Arablandet? Som inte finns! Vilket land/kultur kommer hon från?

    Får ni inte träffas för hennes släkt?

  • Anonym (Inte alls)
    Anonym (Hmmmmm...) skrev 2019-09-19 08:54:06 följande:

    Hur gamla är ni TS?


    Ursäkta om Jag hoppar in här tror inte ts är kvar
  • Anonym (Hur många då?)
    Anonym (MR) skrev 2016-07-26 22:50:22 följande:
    Jag vet ett par kurdiska tjejer som har svenska pojkvänner, Men de brukar vara födda här
    Du tog säkert fel tjejerna var förmodligen Latinas  Spansktalande 
  • Anonym (klasskamrater)
    Anonym (MR) skrev 2016-07-26 22:50:22 följande:
    Jag vet ett par kurdiska tjejer som har svenska pojkvänner,
    De var förmodligen bara klasskamrater och inget annat 
  • Anonym (Giftermål)
    Anonym (Tusen och en natt) skrev 2016-07-27 00:49:00 följande:

    Jag är arab och är gift med en svensk man.


    Fungerar förhållandet bra?
Svar på tråden Jag hade en arab tjej