• Jessiex

Dagis bytte inte blöja på hela dagen

Lämnade dottern strax före 7.00 på morgonen hämtade strax efter 16.
    När jag lyfter upp dottern märker jag att hon är rätt blöt i bak, lyfter på klänningen och ser att hon fortfarande har morgonblöjan hon fick 6.30.
    Blir irriterad och stängningspersonalen tar det på största allvar och ska ta upp det med ansvarig lärare.

Jag kommer och lämnar dottern, då en lärare sur och arg kommer fram och säger din dotter kollades igår hon gick inte med blöt blöja hela dagen, då fråga jag  (då vi använder pampers vilket dagis inte gör) hur det kom sig att blöjan va den samma som på morgonen och vägde 3 kg.
    Då börjar hon lika aggresivt och otrevligt tala om vilken dålig dag hon hade haft mm. Då kände jag sådant obehag att jag vände och va på väg ifrån förskolan med min dotter när en annan lärare kommer ifatt och verkligen ber om att få ta hand om min dotter ber om ursäkt trots att hon inte hade med saken att göra, hon förstår mig och säger att hon och en annan lärare som jobbat ska på dotterns avdelning ska ta huvudansvaret för henne om jag vågar lita på henne. jag sa att jag absolut inte vill att den andra kvinnan har hand om min dotter, eftersom hon attackera mig utan att jag sagt hej ens och av ingen anledning var ju hon som inte skött sig.
    När jag kom till förskolan och hämta igår så visade sig att hon bytt avdelning temporärt tills hennes ordinarie lärare är på plats. Blev glad att dom tog mig på allvar.
    Den ansvariga läraren har inte återkommit med ursäkt rörande blöjan eller beetendet mot mig.

vad skulle ni göra i min sits kan man göra något?

• Svar på tråden Dagis bytte inte blöja på hela dagen
  • Snumman

Ligg lågt nu. Det du och framförallt din dotter varit med om är givetvis inte okey. Men personalen har förstått att de gjort fel och visat att de tar konsekvenserna. Personalen som var otrevlig mot dig vet mycket väl att hon gjort fel. Tyvärr kan man visa aggressivitet när man känner sig påhoppad, fast innerst inne och som man senare förstår är det för att man egentligen är arg på sig själv.

Du behöver inte vara orolig för att din dotter ska behöva gå blöt någon mer gång. De kommer att kolla extra noga. Så ligg lågt och se vad som händer. Din markering har nog givit mer resultat än vad du vet om.

• Orkide

Jag skulle ringa förskolechefen och berätta vad som hänt speciellt det den personalen sagt. (Jag jobbar på förskola)

• Jessiex

Det som gör det ännu mer skrämmande är att hon är biträdande chef när chefen är på semester. Tack ska prata med henne det första jag gör på måndag när hon är tillbaka

• Aanonymouss

Jag skulle ha pratat med förskolechefen och berättat vad som skett. Sedan får hen utreda ärandet vidare och tala med beröda lärare. Ett sådant beteende är inte acceptabelt, och inte något som du ska behöva prata och ta ansvar om med läraren

• Maddi

Självklart ska detta fram vad som har hänt till chefen. och jag hade inte låtit henne ta hand om mitt barn igen på ett tag. Men när jag vet att chefen tagit tag i de, dvs pratat med personen, så hade jag kunnat börja om på noll igen och ge henne en ny chans igen och jag hade inte varit otrevlig mot personen.

De är viktigt att komma ihåg att alla kan göra fel och när jag gör fel vill jag känna att jag får en chans att rätta till mitt misstag.

• Jessiex
    Maddi skrev 2016-07-27 17:22:19 följande:

Självklart ska detta fram vad som har hänt till chefen. och jag hade inte låtit henne ta hand om mitt barn igen på ett tag. Men när jag vet att chefen tagit tag i de, dvs pratat med personen, så hade jag kunnat börja om på noll igen och ge henne en ny chans igen och jag hade inte varit otrevlig mot personen.

De är viktigt att komma ihåg att alla kan göra fel och när jag gör fel vill jag känna att jag får en chans att rätta till mitt misstag.

Ska prata med chefen på måndag är andra lärare som tar hand om henne dom ser jätteallvarligt på händelsen.

Hon gick till verbal attack mot mig så fort jag kom in o lämna dottern igår jag hade inte ens en aning om att hon ens haft henne dagen innan.

Hade hon bara bett om ursäkt så hade jag kunnat gå vidare och lägga det åt sidan som alla gör misstag men efter otrevlig heterna som utspela sig igår morse blev jag ju inte bättre till mods. Idag var hon kvar när jag hämtade hon gick förbi mig och kolla surt på mig men sa inget. Vet inte riktigt vad jag har gjort.
  • viseversa

Vi var med om liknande. Min unge hade gått alldeles för länge med en bajsblöja OCH kissblöja så hon var så pass sönderfrätt i underlivet att det blivit blåsor. Och när jag bytte på henne på förskolan så skrek hon som en galning och INGEN av personalen ville ta på sig ansvaret utan alla skyllde på varandra. Jag var jävligt upprörd. Mailade chefen och sa att detta absolut inte får hända igen. Berättade också om det dåliga bemötandet dom visade mig när jag med mitt gråtande barn på axeln tog upp detta med den personal som var med mitt barn när jag kom för att hämta. Chefen tog dock allvarligt på det inträffade. Det har inte hänt sen dess.

Svar på tråden Dagis bytte inte blöja på hela dagen