• Tvåbarnsmamman79

Hur mycket ska man kämpa?

Är gravid med tredje barnet och har haft det jobbigt med foglossning alls tre graviditeterna. Efter förlossningen tog det ca 1 år att bli bra. Har kämpat på med att jobba till v 34 med första barnet, v 30 blev jag sjukskriven med andra.
    Är nu i v 21 (har känt av foglossning sedan v 8) och tänkte försöka kämpa till v 30 iaf om det går. Är stel och har smärta efter och ibland under arbetet är jag dum som kämpar på? Alltså sliter jag ut min kropp i onödan? Behöver lönen är rädd för att f-kassan ska neka en sjukskrivning oxå.

• Svar på tråden Hur mycket ska man kämpa?
  • Moorii

Jag skulle säga att du gör bäst i att försöka bli sjukskriven. Har en vän som hade svår foglossning, hon var sjukskriven i sju månader, men vilade inte som hon skulle under sjukskrivningen. Nu, snart tre år senare, så har hon fortfarande problem med skador på nerver som hon fick pga foglossning. Hon kan inte träna utan att ta värktabletter innan och sen bita ihop. Så, jag skulle säga att det inte är värt det. Ingen kommer tacka dig för att du sliter ut din kropp, allra minst du! Det suger att vara sjukskriven, men det är att föredra om det är det bästa för din kropp.

• Tvåbarnsmamman79
    Moorii skrev 2016-07-28 16:05:15 följande:

Jag skulle säga att du gör bäst i att försöka bli sjukskriven. Har en vän som hade svår foglossning, hon var sjukskriven i sju månader, men vilade inte som hon skulle under sjukskrivningen. Nu, snart tre år senare, så har hon fortfarande problem med skador på nerver som hon fick pga foglossning. Hon kan inte träna utan att ta värktabletter innan och sen bita ihop. Så, jag skulle säga att det inte är värt det. Ingen kommer tacka dig för att du sliter ut din kropp, allra minst du! Det suger att vara sjukskriven, men det är att föredra om det är det bästa för din kropp.

Tack för svar jag ska verkligen fundera på hur jag ska göra.
Svar på tråden Hur mycket ska man kämpa?