• nyfiken92

Vad är det här? Hjälp mig :)

Hej hej!

Jag slutade med p-piller 3/7-16, har inte haft mens efter det. Har haft graviditetssymptomen illamående, trött, ont i brösten och bröstvårtorna och huvudvärk sedan några veckor tillbaka.

Men nu för några dagar sen så var det lite färskt blod när jag torkade mig när jag kissat, inget mer efter det. Nu i eftermiddags kändes det som att mensen skulle komma och jag blev både glad och fundersam eftersom att jag vill vara gravid. Så antingen vill jag att mensen kommer så vi kan börja producera unge eller så vill jag att den inte kommer så att jag redan är gravid, haha.

Men när jag gick på toan i eftermiddags så var det exakt som för några dagar sen, lite lite färskt blod i trosan, inte en fläck, utan mer som pyttelite blod i en pytteliten flytning, typ. Och lite lite grann när jag torkade mig. Och så har det varit nu ikväll också när jag varit på toan. Va kan det vara?!

Himla tacksam för svar!!! Mvh E

• Svar på tråden Vad är det här? Hjälp mig :)
  • Fjäril kär

Det kan bli så när kroppen ska börja fungera igen som vanligt efter p-piller. Det kan dröja ett tag innan mens kommer igång. Du kan må lite knasigt när hormoner ska lämna kroppen.

Bara att vänta och se helt enkelt.

• mosterJenny

Hej!

Jag slutade med mina p-piller 23 maj och för mig kom första "konstgjorda" mensen tre dagar senare. Den var väldigt sparsam och över på fyra dagar. Sedan började några veckor med exakt dina symptom men eftersom vi knappt haft sex under dom veckorna förstod jag att jag inte var gravid. Det var alltså hormonerna som spökade ordentligt, jag hade sååå ömma bröstvårtor och humöret var som vid pms x100 ungefär haha. Sedan var min mens igår 2 juli så jag var lycklig att den kom igång av sig själv så snabbt ändå. Hoppas för din skull att det är samma på gång för dig (:

Svar på tråden Vad är det här? Hjälp mig :)