Svart att bli föräldrar :(
Hej, jag och min sambo har nu under 1 år & 8 månader försökt skaffa barn men inte lyckats. Vet du vad det kan vara för något som är fel, vi var på ett besök hos fertilitetsläkaren och gjort olika prover, läkaren kände på mina testiklar och sa att de kändes bra, + att provet såg bra ut, det var runt minst 6 miljoner snabba & friska spermier.Min sambo var också helt okej, hon får mens samt ägglossning varje månad, och det är inget fel med det.
Annars är allt i sin ordning, förutom att min sambo har ångest, är ofta stressad, deprimerad etc. Men det är mycket det med att många runt omkring blir föräldrar, men inte hon och jag. Jag lider själv av hypokondri (Hälsoångest), och tror hela tiden att det är något farligt som jag lider av, när det gör ont i min kropp eller när jag känner saker på kroppen som inte brukar vara där.
Jag brukar ha ont i huvudet, jag får ofta ont i ryggen, jag är orolig för en 4 år gammal tatuering, om att den ska vara infekterad, jag brukar känna mig på testiklarna då jag som liten (3-4 år) opererade på grund av att höger testikel inte vandrat ner i pungen. Jag har ett ärr på höger sida utav nedre delen av magen.
Jag undrar i denna tråd vad som är fel, är det stress, ångest eller hälsoångest som gör att vi inte kan bli föräldrar, eller är det något annat?
Jag & sambon tänker hela tiden på att nu ska vi ha sex, för att bli gravid sen tänker vi ofta på barn i övrigt också.
Sen en lite annan fråga i denna tråd, om någon kan svara på det också, kanske män om ni opererat er för en testikel som inte gått ner i pungen när ni var barn.
Jag känner något som liknar en åder som går genom testikeln på höger sida, och tror hela tiden att det är åderbråck i pungen som orsakar detta, men har som sagt hypokondri (hälsoångest) och känner ofta på pungen, och känner inte som om det är någon slags åderbråck i pungen allt känns som vanligt på båda sidor, båda testiklarna verkar vara lika stora. Men jag undrar nu vad det är för något som jag känner på höger testikel, är det en åder eller är det ett litet ärr sen operationen som jag gjorde som liten, de lär väl ha sytt fast testikeln i pungen?
Jag har lagt denna tråd i kategorin (svårt -bli gravid) för att jag undrar vad som orsakar att vi inte kan bli föräldrar, är det för att vi tänker för mycket, för att jag opererat mig för en testikel som inte gått ner i pungen, är det för att vi stressar eller vad är det??
Snälla ge mig bra svar, och inga svar som skrämmer mig mer än vad jag redan är rädd för, och förlåt för all denna text :)
Vi har varit på utredning, men vad tror ni det är som spökar?
Ge oss era bästa råd - Och försök besvara det som har ett frågetecken efter sig.
Tack, och hoppas på bra svar, från män och kvinnor, gravida som redan föräldrar pappor som mammor. :)