• buggi

Alla barnkläder i samma butik, vilken?

Så nu är det snart dags för höstkläder, och jag har inte lust att vare sig springa omkring i en massa affärer eller näthandla, loppisfynda etc, utan tar barnen (son 8 år och dotter 11 år) till en affär dr vi kan köpa rubbet. Båda har vuxit rejält i sommar och hade utslitna kläder reda ni våras så de behöver allt utom skor, ytterkläder och tunna sommarkläder som de har nu. 

Vilken affär sk vi gå till? Ekonomin är god, men jag betalar ogärna för "märket" - däremot för kvalitet/rättvist etc. I detta läget är dock huvudsaken att barnen ska se helt normala ut (de bryr sig förvånansvärt lite själva, så länge det inte skaver eller kliar).

• Svar på tråden Alla barnkläder i samma butik, vilken?
  • Fairydust

Lindex tycker jag har bra kläder. Kappahl helt ok också.

• Dixie

Lindex hade jag då satsat på - har det mesta och upp tom stl 170 - tveksamt om 11åringen passar i PoPs kläder!

• Kappahl

Jag hade valt Kappahl om jag endast fick välja _en_ butik.

Där jag bor så ligger dock alla "mina" butiker på rad (Kappahl, H&M och Lindex), så jag handlar från samtliga.

PoP ser inte klokt ut på barn äldre än 6, möjligen 7 år.

• buggi

Så lindex eller kapp ahl verkar vara de vettigaste, de finns i närheten båda så det är väl bara att ta ett djupt andetag :)

Vad tror ni expediten säger om jag ber om hjälp?

• buggi
    Friedan skrev 2016-08-01 20:20:44 följande:

Åhlens har mycket bra och olika märken. Annars så handlar jag mycket till mina barn på Stadium. Jeans brukar vi köpa från HM. (så då blir det två butiker....)

Gällande Polarn o Pyret så är det bra kläder men i den åldern har i alla fall mina barn vägrat dessa kläder (det har varit ok om märken inte synts )

Stadium var en tanke. PoP tror jag är rätt vanligt här på mellanstadiet. Barnen har ingen koll själva.
  • Dixie
    buggi skrev 2016-08-01 20:53:07 följande:

då får du nog åka vid en tidpunkt det inte är mycket folk i butiken, så möjligtvis kan de hjälpa till.... 
    men skriv upp på en lista innan vad de behöver, så borde det ju inte blir så svårt!
  • scanmia
    buggi skrev 2016-08-01 20:53:07 följande:

Så lindex eller kapp ahl verkar vara de vettigaste, de finns i närheten båda så det är väl bara att ta ett djupt andetag :)

Jippi? Han eller hon blir väl bara glad att få sälja så mycket på en gång?
  • husetsfru

Du verkar inte gilla att shoppa

För att göra det så smidigt som möjligt skulle jag

1 skriva en detaljerad inköpslista.

Se över hur många byxor, mjukisar, t-tröjor, strumpor etc som måste köpas.

2 kolla, med barnen, på vald affärs hemsida för att få ett hum om vad som finns och i vilka storlekar. Kanske listan kan bli ännu tydligare om barnen redan då hittar några favoriter.

3 åk dit med fullt batteri i telefon/ipad om ena syskonet tar längre tid att prova eller om nån behöver en paus.

4 ät innan. Utsätt dej inte för att försöka shoppa hungrig.

Gör något roligt efter och gläds åt att det inte behöver göras om på ett år

Lycka till!

Ps, jag hade valt Lindex. Bra basvaror och lite roligare tröjor och assecoarer att kombinera med. (kapahl närmast mej har jättetråkigt barnutbud)

• buggi

Tack för alla tips och hjälp! Vi får unna oss riktig gofika efteråt!

• Mrs Green

Jag hade nog också tagit Lindex, KappAhl tycker jag inte har mycket snyggt, då gillar jag H&M bättre i så fall. Åhléns (egna märke) och PoP har väl bara upp till storlek 152 så det kan vara svårt för 11-åringen.

• mammalovis
    husetsfru skrev 2016-08-01 21:10:17 följande:
    Du verkar inte gilla att shoppa smile5.gif

För att göra det så smidigt som möjligt skulle jag
    1 skriva en detaljerad inköpslista.
    Se över hur många byxor, mjukisar, t-tröjor, strumpor etc som måste köpas.
    2 kolla, med barnen, på vald affärs hemsida för att få ett hum om vad som finns och i vilka storlekar. Kanske listan kan bli ännu tydligare om barnen redan då hittar några favoriter.
    3 åk dit med fullt batteri i telefon/ipad om ena syskonet tar längre tid att prova eller om nån behöver en paus.
    4 ät innan. Utsätt dej inte för att försöka shoppa hungrig.

Gör något roligt efter och gläds åt att det inte behöver göras om på ett år smile1.gif

Lycka till!

Ps, jag hade valt Lindex. Bra basvaror och lite roligare tröjor och assecoarer att kombinera med. (kapahl närmast mej har jättetråkigt barnutbud)
    Detta låter väl super anser jag. Jag var på Lindex idag med 3-åringen och 12-åringen. Hon fick själv välja vad hon ville shoppa för sitt presentkort på 400 kr plus att jag köpte lite leggings till henne. Hon bor här varannan helg, så därför behöver hon inte ha jättemycket. Tyvärr fanns det inte så mycket kvar på halva reapriset idag. Men helt klart Lindex framför KappAhl, då KappAhls kläder är tråkigare överlag.
  • alexias mamma

Zara kids! Finns så fina funktionsvänliga kläder. Plus att dom har ett helt okej andrahandsvärde

• Butterscotch
    alexias mamma skrev 2016-08-02 21:03:52 följande:

Zara kids! Finns så fina funktionsvänliga kläder. Plus att dom har ett helt okej andrahandsvärde

Jag röstar också för Zara kids, bra kläder till bra pris och inte totalt mainstream
  • Charlotte N
    Butterscotch skrev 2016-08-03 11:17:32 följande:
    Jag röstar också för Zara kids, bra kläder till bra pris och inte totalt mainstream
    Håller helt med!
  • elyse
    alexias mamma skrev 2016-08-02 21:03:52 följande:

Jag handlar inte där pga deras dåliga personalhantering. Men de har fina kläder.
  • buggi
    elyse skrev 2016-08-03 17:26:56 följande:
    Jag handlar inte där pga deras dåliga personalhantering. Men de har fina kläder.
    Sånt är jag lite känslig för :( Följer de inte fackliga avtal?

Jag kikade in på hemsidan och det såg ut som fina kläder!
Svar på tråden Alla barnkläder i samma butik, vilken?