• emi29

Gråta mycket som gravid?

Hej,

Jag går snart in i v20 och har mått bra genom graviditeten hitills förutom att jag senaste tiden gråter för nästan allting! Jag känner inte igen mig och blir nedstämd och tvivlar på allt och alla inklusive mig själv. Och kan ibland få panik över situationen och bli jätterädd för att livet kommer förändras. Min partner har inte alltid förståelse utan blir ibland sur och suckar åt att jag bara grinar. Han säger bara att allt är lugnt och kommer bli bra, att jag ska sluta oroa mig. Men det är inte riktigt det stödet jag behöver i de stunderna.

Känner någon igen sig? Blev det bättre sen?? Jag vill bara känna mig som mig själv igen och kunna glädjas åt allt vackert som händer nu. Kram till er alla <3

• Svar på tråden Gråta mycket som gravid?
  • jenjenfig

Helt normalt ???? var likadan. Oroar mig fof o är i v 33 , så är det med gravidhormoner haha

• Birgitta02

Kära nån! Ja du, de där hormonerna ställer verkligen till det för dig. Fullkomligt normalt. :)

• emi29

Jo jag förstod ju att det är hormonerna som spökar med mig, men hjälp alltså vad man grinar! Kan inte få stopp på det ibland. Tur man inte är ensam om det ;)

• Varginna
    Hej!
    Är i exakt samma situation som dig. Är i vecka 19 och kan börja gråta i princip helt utan anledning. Senast igår kom jag hem till min sambo och sa lite på halvskämt att han fick ta över det här med att vara gravid för att jag inte orkar vara sån här. 

I vanliga fall så är jag väldigt tålig och gråter inte så jag tänker att det kanske det jag får igen nu.... 

Svar på tråden Gråta mycket som gravid?