• Mimmimatilda94

bim +3 negativt gravtest

Hej hej!
    Nu har jag och min sambo försökt att bli gravid i 4 månader, detta är det 4e försöket. Slutade med p-stav i början på mars, fick mens 1 vecka senare och så var vi igång med försökandet. Mensen har kommit som en klocka varje månad och vi har blivit lika besvikna varje gång. Denna gången så har vi inte använt oss av några ägglossningstest eller någonting utan drog till Gran Canaria och bara njöt. Blev väl sex nästan varje dag men har ingen aning om när eller om jag hade ägglossning. Tror jag brukar har det nästan varje månad, känner det ganska bra när det väl är igång. Men vet inte om jag kände det nu, hade fullt upp med å bada å sola.

Men hur som haver så skulle jag haft mens för 2-3 dagar sedan nu och har trott att jag haft mensvärk förre gånger och varit och tittat. Men ingenting. Tog CB gravtest på BIM men då var det negativ.

Är det så att det är garanterat att jag inte är gravid då eller? Jag har inga symptom av gravid över huvud taget, vad jag vet. Har aldrig varit gravid förr. Blev dock yr vid ett flertal tillfällen förut, tror jag aldrig upplevt nått sånt förut.

Är det någon som sitter i samma sits?

Jag brukar i alla fall vara punktlig med mens så blir ju hoppfull, men tror ni det är kört då gravtestet på bim var negativt?!

• Svar på tråden bim +3 negativt gravtest
  • AnonymEå

Fick ju dom testen igår som var svaga idag när dom torkat syns dom tydligare . Tog två nya imorse som inom tiden visade svaga plus som jag inte behövde vinkla eller någonting . Men strecken försvann efter ca en timma . Har nu vart iväg å köpt ett clear blue vågar man ta det direkt trots att det inte är morgonurin eller borde jag vänta t imorgon då jag egentligen ska ha mens ? Man blir ju galen i huvudet av det här . Fan ta graviditetskollen om alla dom testerna ljuger .

• fjanten
    AnonymEå skrev 2016-08-03 11:59:40 följande:

Fick ju dom testen igår som var svaga idag när dom torkat syns dom tydligare . Tog två nya imorse som inom tiden visade svaga plus som jag inte behövde vinkla eller någonting . Men strecken försvann efter ca en timma . Har nu vart iväg å köpt ett clear blue vågar man ta det direkt trots att det inte är morgonurin eller borde jag vänta t imorgon då jag egentligen ska ha mens ? Man blir ju galen i huvudet av det här . Fan ta graviditetskollen om alla dom testerna ljuger .

Graviditetskollens test har alltid gett mig positivt när jag varit gravid, och negativt när jag inte varit det. Första graviditeten fick jag positivt med graviditskollen, sedan positivt (men slutade i missfall), och nu positivt igen med graviditetskollen (13+0 idag). Däremellan när ni försökt har jag fått negativt tills det tagit sig!
  • AnonymEå

[quote=76851010][quote-nick]fjanten skrev 2016-08-03 12:29:23 följande:[/quote-nick]

Graviditetskollens test har alltid gett mig positivt när jag varit gravid, och negativt när jag inte varit det. Första graviditeten fick jag positivt med graviditskollen, sedan positivt (men slutade i missfall), och nu positivt igen med graviditetskollen (13+0 idag). Däremellan när ni försökt har jag fått negativt tills det tagit sig!

[/

Det som gör mig osäker är att dom visat bara på morgonen . Och sen inte på dagen . Och även att dom imorse sen försvann efter en timma :/

• fjanten
    AnonymEå skrev 2016-08-03 13:14:04 följande:

[quote=76851010][quote-nick]fjanten skrev 2016-08-03 12:29:23 följande:[/quote-nick]

[/

Det som gör mig osäker är att dom visat bara på morgonen . Och sen inte på dagen . Och även att dom imorse sen försvann efter en timma :/

Fast det är resultatet du får inom utsatt tid som räknas - positivt som negativt. Sen är det vanligt att bara få positivt med morgonurin när det är tidigt eftersom HCG halten inte är så hög ännu.
  • AnonymEå

Tog ett clear blue plus (inte digitalt nu på för en stund sen, hade hållt mig fyra timmar och det visar absolut ingenting :/ så e nog gravidkollens som e fel . Känns så iaf .

fjanten skrev 2016-08-03 15:36:59 följande:

Fast det är resultatet du får inom utsatt tid som räknas - positivt som negativt. Sen är det vanligt att bara få positivt med morgonurin när det är tidigt eftersom HCG halten inte är så hög ännu.

• fjanten
    AnonymEå skrev 2016-08-03 15:44:46 följande:

Tog ett clear blue plus (inte digitalt nu på för en stund sen, hade hållt mig fyra timmar och det visar absolut ingenting :/ så e nog gravidkollens som e fel . Känns så iaf .

Konstigt... Vänta några dagar och testa igen om du inte börjar blöda.
  • Cyanea
    Majmånen skrev 2016-08-03 10:38:01 följande:

Hej!

Jag är inne på BIM + 7 idag och fortfarande ingen mens. Jag testade negativs igåt med testlagrets gravtest. Jag hade en nidblödning en vecka efter ägglossning som höll i sig ända fram till bim då den avtog på morgonen. Det var inte mycket blod men mer än bara en dutt i trosan, ej lika mkt som mens. Har fortfarande dovt illamående och stickningar i vänster äggledare (?). 

Hade det varit en nidblödning hade du plussat vid det här laget. Det låter snarare som en mellanblödning eller tidig mens, alternativt en väldigt riklig ÄL-blödning. 
  • Mimmimatilda94
    IA89 skrev 2016-08-03 11:55:23 följande:
    Tack <3

Har haft MASSA mindre symptom knappt märkbara men det som varit märkbart är väl konstant molande i tjejmage sedan ryggont också konstant. Samt mer flytningar!

Hoppas du får ditt plus snart!
    Hej! Skulle bara kika in å säga att jag plussade i förrgår, är överlycklig!
  • mosterJenny
    Mimmimatilda94 skrev 2016-08-09 09:31:10 följande:
    Grattis, vad roligt att höra! Hur många dagar efter BIM plussade du? Vilket test använde du dig av? Jag är på BIM +5 och testade negativt BIM +2 och har bestämt mig för att inte testa förrän på lördag igen då jag skulle vara på +9. Ingen mens i sikte och flera sömnlösa nätter då magen har jobbat och brösten spänt. Hoppas hoppas!
  • IA89
    Mimmimatilda94 skrev 2016-08-09 09:31:10 följande:
    GRATTIS =) 
  • PelloBello
    mosterJenny skrev 2016-08-09 16:52:11 följande:

Grattis, vad roligt att höra! Hur många dagar efter BIM plussade du? Vilket test använde du dig av? Jag är på BIM +5 och testade negativt BIM +2 och har bestämt mig för att inte testa förrän på lördag igen då jag skulle vara på +9. Ingen mens i sikte och flera sömnlösa nätter då magen har jobbat och brösten spänt. Hoppas hoppas!

Hur gick det? :)
Svar på tråden bim +3 negativt gravtest