• Aleeexa

slemproppen gick nu... vad händer?

Hej! Är i v 35+4. Har gått på många täta ultraljud pga tillväxthämming och risk att föda prematurfödsel. Läkaren har sagt att det KAN komma igång tidigare, men jag har inte känt av mer än lite "mensvärk" och illamående vissa dagar. En del sammandragningar.
    Och så nu i EM gick slemproppen.
    Vad innebär det? Vad jag förstått kan den återbildas igen... Och för andra startar förlossningen straxt efter. Hur var det för er?

• Svar på tråden slemproppen gick nu... vad händer?
  • Therese32

För mig gick slemproppen sen vattnet stor pöl i sängen och några mera pölar. Sen kom mens smärtorna. Jag ducha och gick runt och duchar igen sen ringde jag upp till BB när de gjorde för ont och värkarna vart mer intensiva.

• The one in Blue

Ja den kan återbildas än. Min förlossning började dock med att proppen gick. En kort stund senare kom värkarna. Men det var inte för tidigt. Lycka till!

• Aleeexa

Muhr vet jag vad jag ska vara uppmärksam på ? Tror jag har små värkar... Men jag har liksom inget att jämföra med :/

• Therese32

Du ska klocka hur långt dom är i mellan

Ring till BB och fråga om du e osäker

• Therese32

Jag hade sån enorm smärta så gick ej ta miste på det. Men ser vara så olika. Man får ta Alvedon

• Babyfeber

Det bästa är att ringa förlossningen och fråga så får du ett bättre svar :)

• Aleeexa

Tack för svaren och såklart är det bättre att ringa BB... Vill inte gärna ringa i onödan bara^^
    Och tänkte om det var nåt speciellt man skulle ha koll på. Vet inte alls hur man klockar - när eller vad det är man ska klocka...
    Men när det väl är allvar borde jag ju fatta när jag ska åka in :)

• Babyfeber
    Aleeexa skrev 2016-08-02 19:21:35 följande:

Tack för svaren och såklart är det bättre att ringa BB... Vill inte gärna ringa i onödan bara^^
    Och tänkte om det var nåt speciellt man skulle ha koll på. Vet inte alls hur man klockar - när eller vad det är man ska klocka...
    Men när det väl är allvar borde jag ju fatta när jag ska åka in :)

Med tanke på att det är en prematur är det bra att ringa, då är de beredda att ta emot er :)
  • Sajocawa
    Babyfeber skrev 2016-08-02 21:02:27 följande:
    Med tanke på att det är en prematur är det bra att ringa, då är de beredda att ta emot er :)
    För mig kom det i "bitar" under flera dagar och sen kom hela stora slemproppen en söndag. På onsdagen efter gick vattnet. På lördagen föddes hon. Så helt bråttom behöver det inte vara :)
  • Linutis
    Aleeexa skrev 2016-08-02 23:21:23 följande:

Vattnet gick och vi är inlagda på förlossningen...

Åh vad spännande! Lycka till nu fina ni! :-*
  • Babyfeber
    Aleeexa skrev 2016-08-02 23:21:23 följande:

Vattnet gick och vi är inlagda på förlossningen...

Lycka till!!
Svar på tråden slemproppen gick nu... vad händer?