• Mayka

Vilken skola ska vi välja?

Hej föräldrar! Vi är en familj som bor i Gbg som flyttar till Lund om några veckor. Min fråga är om någon kan hjälpa oss att välja rätt beslut angående skolor i Lund. Min dotter som är 10 ska börja fyran till höst, hon har kommit in i två olika skolor- rättare tre. Och vi har svårt att ta ett beslut om vilken skola som är bäst. Våra val är kunskapsskolan, St Sankt Thomas kyrkans skola eller fågelskolan. Har någon lust att hjälpa oss eftersom vi inte vet mer än det vi har läst om de olika skolor på nätet. Väldigt tacksamma för svar :)

• Svar på tråden Vilken skola ska vi välja?
  • Carambolan

Kunskapsskolan är toppen om hon är självgående och studiemotiverad men katastrof om hon inte själv kan ta ansvar för sina studier eller behöver mycket extra stöd.

• cissialp

Hej, jag jobbar på Kunskapsskolan (dock inte i Lund) och har också haft mitt eget barn på en av kunskapsskolorna i Stockholm. Delar definitivt inte uppfattningen att Kunskapsskolan inte skulle passa för elever som behöver extra stöd.

Här kan du läsa om hur en av våra elever upplever det stöd hon fått på sin skola http://skolvalet.nu/har-pratar-vi-inte-om-diagnoser-vi-pratar-om-mojligheter/. Och här är ytterligare ett exempel >>.

Lycka till med ditt skolval!

Svar på tråden Vilken skola ska vi välja?