• christina_gävle

Första graviditeten! Blödning och CB test ökar ej i veckor

Hej!

Jag är så orolig! Det är min första graviditet och har inte någon nära vän som vart/är gravid att prata med så vänder mig till er..

Jag plussade för första gången för exakt 2v sen idag.. Då visade CB testet "Gravid 2-3v" och enligt sista mens så ska jag vara i vecka 7 (6+3).
    Idag har jag som en mörkröd blödning, inte så mycket att det kommer något i bindan utan bara på pappret när jag vart på toa.. Gjorde ett CB test imorse som jag hade hemma, vilket visade samma som för 2v sedan, "Gravid 2-3v".

Har mentalt ställt in mig på MF men vill kolla om någon av er vart med om något liknande? 

• Svar på tråden Första graviditeten! Blödning och CB test ökar ej i veckor
  • Fia 28

Jag hade 3 små blödningar i v 4 och v 5 och var säker på att det var missfall på gång, men nu är jag i vecka 13 och varit på ultra och sett en sprattlande liten bebis som mår bra. 

• Hannahaha

Jag googlade "cb digital veckor ökar inte" och stötte på flera som gått mycket längre än testet visat. Oroa dig inte förrän du vet, vet att det är svårt dock.

• babypower

Så länge du inte börjar blöda som mens så tror jag inte du behöver oroa dig :)

• Oline

Jag har bara dålig erfarenhet av cb digitalt som inte ökar i veckor tyvärr :( Har haft två missfall sedan 2015 och båda gångerna har testet stannat på "2-3 veckor". Senaste missfallet testade jag i vecka 6+4 och då stod det fortfarande "2-3 veckor" så då förstod jag att det var kört eftersom det borde visat 3+ (hade även bruna blödningar då).

Om du fick 2-3 för två veckor sedan borde det ha slagit om nu (sen ska man alltid testa med morgonurin men jag förstod som att du gjorde det?).

Jag är nu gravid i v 25 och denna gång fick jag "gravid 2-3" i vecka 4+2 och därefter "gravid 3+" i 5+1.

Hoppas ändå testet har fel och att det går bra!!

• christina_gävle

Var och gjorde VUL nu på eftermiddagen... Ser inge bra ut.

Embryot är nog dött sedan vecka 5 eller så är det väldigt fel räknat med min mens vilket hon sa inte var helt omöjligt då den är oregelbunden sen jag opererade cellförändringar i våras och innan det haft spiral i 7år..

Men embryot är vilket fall inte större än vad det bör vara i vecka 5.. Jag ska avvakta och göra nytt test om 2-3v, var de ända man kunde göra tydligen..

Men jag är rätt så säker och inställd på MF då jag är fått färskare blod nu i flytningarna.. Tyvärr :(

• Hannahaha
    christina_gävle skrev 2016-08-03 18:00:32 följande:

Var och gjorde VUL nu på eftermiddagen... Ser inge bra ut.

Embryot är nog dött sedan vecka 5 eller så är det väldigt fel räknat med min mens vilket hon sa inte var helt omöjligt då den är oregelbunden sen jag opererade cellförändringar i våras och innan det haft spiral i 7år..

Men embryot är vilket fall inte större än vad det bör vara i vecka 5.. Jag ska avvakta och göra nytt test om 2-3v, var de ända man kunde göra tydligen..

Men jag är rätt så säker och inställd på MF då jag är fått färskare blod nu i flytningarna.. Tyvärr :(

Usch vad jag lider med dig, måste vara en hemsk känsla. Jag hoppas verkligen att det ändå går bra. Många kramar!
Svar på tråden Första graviditeten! Blödning och CB test ökar ej i veckor