• Malva2015

ni med kontorsjobb

Hur länge har ni tänkt jobba?
    Man vill ju gå hem i tid men ändå inte slösa föräldrardagar

• Svar på tråden ni med kontorsjobb
  • Birgitta02

Jag gick nån vecka innan förlossningen var planerad. Och tog semester de dagarna.

• FruNyfiken

Med första jobbade jag tills två dagar innan hon föddes. Jag hade tänkt vara ledig tre veckor innan beräknad födsel, men räknade fel så det hade blivit fyra veckor om hon inte kommit så mycket tidigare än beräknat.

När jag sedan väntade tvillingar blev jag sjukskriven på 50% i v.30 och jobbade deltid tills en vecka innan de föddes med planerat snitt.

• MsFry

Jag hade planerar att jobba fram till två veckor innan men blev sjukskriven en och en halv månad innan istället

• Lena

Jobbade till en vecka innan bf och fick två veckor ledigt.

• PurpleHeart

Jag har inte bestämt mig än, men jag tror att jag kommer jobba till en vecka innan bf.

• Carambolan

Med förra barnet gick jag ner på halvtid två månader innan bf och slutade jobba två veckor innan bf. Gör nog lika med nästa.

• Sepril

Jag gick drygt 3 veckor innan beräknat bara för att jag var så himla trött och min vikarie redan var där så jag kunde gå när jag ville. Jag jobbar 100 % så jag kände att det var skönt att få lite tid att landa och förbereda sig inför bebislivet (köpa grejer etc.) för det hade jag så svårt att hinna med när jag jobbade. Annars kanske du kan (om din vikarie går dubbelt med dig sista tiden) ta en semesterdag i veckan de sista veckorna. det gjorde jag och det var guld värt! Jag tog ledigt 2 måndagar på slutet. Det hjälpte en hel del!    

• Harmagedon

Jag mådde bra med båda barnen så jag tog ledigt en vecka innan beräknat med första. Han var nästan en vecka sen så det kändes lite länge. Med andra hade jag planerat snitt på en tisdag och jag jobbade till fredagen före. Har haft rätt stressiga chefsjobb vid båda tillfällena och haft mycket jag ville få klart före föräldraledighet.

• skatergirl81

Jag jobbar till två veckor innan bf så har fyra veckor kvar på jobbet men tycker det är tungt nu för jag är så trött.

• Gladskit

Jag slutade en vecka innan ungefär men sen gick jag över tiden 15 dagar. Hade jag vetat det hade jag fortsatt jobba, för jag mådde bra hela tiden.

• Friedan

Med två av mina barn jobbade jag till beräknad dag (gick sen över tiden ca två veckor). Nu med nästa kommer jag ta semester de sista tre veckorna. Även om det går att jobba så tycker jag det varit tungt och jobbigt att ta sig dit/hem. Ska bli skönt den här gången med ordentligt med ledigt innan. 

• KattenH81

Jag mådde bra hela tiden och jobbade tills sju-åtta dar innan bf. Dock var det jul o nyår innan så var ledig typ tre v, jobbade en och gick den på föräldraledighet. Tog dock inte några föräldradagar förrän månaden efter eftersom jag typ hann få 1/3 lön den månaden dottern föddes plus ngn slags föräldralön från jobbet första månaderna.

Dottern kom lite tidigt så hann bara vara ledig fem dar innan hon kom. Hade gärna haft någon dag till men hade nog fått panik om jag gått över

• Oline

Jag ska försöka jobba till ca 1 vecka innan bf :)

• Loppan84

Bor i Norge och här måste man gå hem 3 veckor innan bf, annars förlorar man de veckorna. Först tyckte jag det var irriterande men nu när det kommit närmare, och jag också känt på under semestern hur skönt det va att vila så ser jag fram emot det. Hoppas bara plutten kommer någorlunda i tid och inte 2 veckor sent ;)

• Ivana1988

Jag har BF 24 Januari så ska försöka jobba några dagar efter Jul ledigheten och sedan ta semester 2 veckor eller vara mammaledig ..

Svar på tråden ni med kontorsjobb