• jojam

Vaknade av ett hugg!

Hej!

Jag och min pojkvän har varit utan preventivmedel i ca 5 månader då jag har mått så dåligt av mina hormonpreventivmedel. Jag har varit lite anti att pröva ytterligare hormonpreparat då jag inte vill råka ut för samma komplikationer igen.
    Nu mår jag på topp utan alla hormoner som spökar, dock, har jag och min sambo inte varit så flitiga med att använda kondom. Jag är 25 och han 28 vi har snart varit tillsammans i fem år och har hund och hus tillsammans och en fantastisk relation så vi har inte sett det som någon "katastrof" om det är så att det skulle bli en bäbis, inte planerat men välkommet :).

Men nu till saken.

Jag och min sambo hade sex den 27 juli och natten mot den 1:a augusti vaknade jag mitt i natten av att det högg till i nedre delen av magen. Jag som har turen att näst intill aldrig ha haft mensvärk tänkte att det kanske bara var det. Men det gjorde ordentligt ont eftersom att jag vaknade av det. Mitt på dagen den 1:a augusti gick jag på toa och såg att jag hade en ljusrosa flytning. Tänkte att jag skulle börja få mens men nu två dagar senare, ingen mens! 

Jag har sedan jag slutade med preventivmedel haft oregelbunden mens så kan inte säga exakt när i cykeln jag är.

Någon som känner igen sig?

Tacksam för svar!!

Ps. har beställt gravtest så man får gå lite på tå tills dess!! :D
  • Svar på tråden Vaknade av ett hugg!
  • Anonym (Lina)

Der skulle ha kunnat vara ägget som fäste och det rosa kan ha varit en sk inplanationsblödning. Men det kan lika gärna ha varit ägglossning du kände och blödningen en sån som kan komma vid ägglossning för en del. Du får helt enkelt ta ett test. Vad tror du själv?

Svar på tråden Vaknade av ett hugg!