• Geleråtta

Gravid eller inte

Hej, finns säkert jättemånga liknande trådar, men jag har inte tid att gå igenom så jag startar en ny nu.

Jag och min sambo hade samlag dagen innan ÄL.

Dagen efter ÄL kände jag ingenting men ca. 6 dagar efter ÄL började illamåendet att smyga sig på inte mycket men lite. Har även fått massor av små finnar i pannan och på kinderna vilket jag inte brukar ha. Har en molande värk i äggstockarna till och från. Och igår 10 dagar efter ÄL så mådde jag så illa att jag spydde lite.

Nu till frågan, törs jag ta ett gravtest imorgon då 12 dagar efter ÄL 2 dagar innan beräknad BIM.

Har varit skengravid förut men då har det inte känts såhär mycket. Eller om det bara är jag som inbillar mig nu också?

Ska iväg på fest i helgen så vill ju veta om man törs dricka alkohol eller inte...

• Svar på tråden Gravid eller inte
  • Geleråtta

Orkide: ja men jag är så rädd för att det ska vara negativt, för att jag testat för tidigt

• Orkide

Testar du imorgon bitti det första du gör så kommer du troligtvis få ett korrekt svar. Lycka till

• Eili

Jag hade väntat till dagen efter BIM, men det är ju jag som sagt :)

• Erizajo

Varför inte skippa alkoholen? Även om det är negativt kan det ju vara fel menar jag!

• Fkvi

Testa med ett testa tidigt-test imorgonbitti med morgonurin. Då lär du få svar :)

• Geleråtta

Ja jag är ju rädd för att det ska vara för tidigt att testa imorgon så att det visar negativt fast att det egentlige är positivt.

Har även fått synligare blodådror på brösten och kring bröstvårtorna. Och gasig och uppsvälld mage.

Jag vet inte om det är jag som inbillar mig en massa för att jag vill se ett plus på stickan och jag känner efter och tittar lite för mycket på kroppen just nu.

Tänker att jag kan ju ha ätittat något dåligt eller jobbat för mycket så att kroppen blir konstig.

Vill inte bli besviken om det inte är något nu heller då jag faktiskt mått dåligt de senaste dagarna.

• vickan5st

Men kära nån, även om du skulle vara gravid så är det väl ingen fara om du skulle dricka i helgen så himla tidigt som det är. Är ju skrämmande hur en del inte ens dricker 0,5 öl för de tror att de ska skada fostret.

• Fkvi
    Geleråtta skrev 2016-08-04 10:38:29 följande:

Ja jag är ju rädd för att det ska vara för tidigt att testa imorgon så att det visar negativt fast att det egentlige är positivt.

Har även fått synligare blodådror på brösten och kring bröstvårtorna. Och gasig och uppsvälld mage.

Jag vet inte om det är jag som inbillar mig en massa för att jag vill se ett plus på stickan och jag känner efter och tittar lite för mycket på kroppen just nu.

Tänker att jag kan ju ha ätittat något dåligt eller jobbat för mycket så att kroppen blir konstig.

Vill inte bli besviken om det inte är något nu heller då jag faktiskt mått dåligt de senaste dagarna.

Om du testar imorgon är det ju 1 dag före BIM. Testa tidigt-testen visar rätt med 99% säkerhet så ta ett sådant :)
  • The one in Blue

Jag plussade starkt två dagar innan bim men är du orolig för felaktigt resultat kanske du borde vänta.

Svar på tråden Gravid eller inte