• Äldre 4 Aug 15:05
    2140 visningar
    6 svar
    6
    2140

    Vi som bor i Jämtland, nya vänner?

    Hej! Tänkte starta en tråd för oss som bor i Jämtland & vill kanske skriva av sig lite eller hitta nya tjejkompisar?

    Jag & mannen är nyinflyttade sen 4 månader tillbaka. Man tar ju inte med familj & vänner med sig. Så tänkte se ifall det finns någon/några tjej/tjejer där ute som känner samma sak?

    Jag är 20 år lyckligt gift,planerar barn, är glad & positiv tjej. Älskar inredning,shopping ,äventyr,barn,djur & mycket mer.

    Skriv gärna lite om er också!

  • Svar på tråden Vi som bor i Jämtland, nya vänner?
  • Äldre 4 Aug 17:02
    #1

    Hej på dig!

    Jag är också inflyttad. Firar dock 4 år som jämtlänning nu i augusti, men har trots detta inte lyckats skaffa mig några direkta vänner tyvärr :)

    Jag fyller 27 i år, är förlovad och har en liten son på snart 17 månader (föddes dock i v.23+5, så korrigerat är han drygt 13 månader).

    Vart i Jämtland bor du?

    Vart kommer du ifrån?

    Själv bor jag i Järpen och kommer från Gotland :)

    Kram!

  • Äldre 4 Aug 18:10
    #2
    Nevihc skrev 2016-08-04 17:02:48 följande:

    Hej på dig!

    Jag är också inflyttad. Firar dock 4 år som jämtlänning nu i augusti, men har trots detta inte lyckats skaffa mig några direkta vänner tyvärr :)

    Jag fyller 27 i år, är förlovad och har en liten son på snart 17 månader (föddes dock i v.23+5, så korrigerat är han drygt 13 månader).

    Vart i Jämtland bor du?

    Vart kommer du ifrån?

    Själv bor jag i Järpen och kommer från Gotland :)

    Kram!


    Hej! Kul att någon skrivit.

    Ja lite svårt att skaffa nya vänner speciellt i vuxen ålder. Därför tänkte jag att jag skapar en tråd där man kan hitta en vän eller flera, eller bara skriva av sig.

    Okej, Lillen ville ut snabbare. Är allt bra nu då? Känner en som fött tvillingar någon månad för tidigt, men nu är de stora och spralliga som varje barn. Endast lite kortare för sin ålder men ingen som märker något.

    Jag bor i Bräcke, kommer från Skåne.
    Vart ligger Järpen? Måste kolla kartan haha!
    Känner inte till alla städer här ännu.
    Är det en liten stad?

    Vad har du för intressen?

    Kram!
  • Äldre 5 Aug 17:06
    #3
  • Äldre 7 Aug 12:07
    #4

    Någon mer?

  • Äldre 7 Aug 22:08
    #5

    Jo, han mår bra. Lite mindre och lite sen i utvecklingen, men inget som oroar. Han tar saker i sin takt och han lever. Det är huvudsaken :)

    Järpen är en liten by borta i Åre kommun, drygt 1500 fast boende :)

    Jag tycker om inredning, barn, djur, baka, laga mat, hushållssysslor (haha!), fiske, fotografering och att shoppa barnkläder. Tyvärr så har jag fått köpstopp just nu eftersom jag fick ärva 5 kartonger med barnkläder efter lillens äldre kusiner :p

  • Äldre 8 Aug 21:47
    #6
    Nevihc skrev 2016-08-07 22:08:05 följande:

    Jo, han mår bra. Lite mindre och lite sen i utvecklingen, men inget som oroar. Han tar saker i sin takt och han lever. Det är huvudsaken :)

    Järpen är en liten by borta i Åre kommun, drygt 1500 fast boende :)

    Jag tycker om inredning, barn, djur, baka, laga mat, hushållssysslor (haha!), fiske, fotografering och att shoppa barnkläder. Tyvärr så har jag fått köpstopp just nu eftersom jag fick ärva 5 kartonger med barnkläder efter lillens äldre kusiner :p


    Precis det är huvudsaken!

    Okej, då är det ju inte så jätte långt typ 1-2 timmar? Har aldrig varit i Åre än, hur är det där?

    Då har vi samma intressen kul!

    Haha hushållssysslor gillar jag med, gör det varje dag! Måste alltid ha allt organiserat..
    Kontrollfreak typ.. men jag är sån som måste alltid ha koll på allt, åker jag/vi någonstans så dubbelkollar jag minst 10 gånger osv osv. Haha..

    Har ni några djur? Vi har en katt, som mer beter sig som en liten hund. Lärt honom så mycket när han var kattunge. Gillar också att fiska haha blev intresserad så fort jag pröva en gång. Dock aldrig fångat något hittills ..

    Hade också shoppat barnkläder för fullt ifall vi fått barn nu, men det är alltid kul att få något från familjen också.
Svar på tråden Vi som bor i Jämtland, nya vänner?