• Anonym (Chup)

Gay och kär i manlig kollega

Nu har det hänt som jag aldrig trodde skulle ske - jag har blivit kär i en manlig arbetskamrat och kan inte tänka på annat. Jag tänker på honom när jag vaknar, innan jag somnar och hela tiden däremellan. Jag vet dock inte om han är gay eller bisexuell. Förmodligen är han hetero (som alla snygga män, det är en myt att alla snygga karlar skulle vara gay).

Är jag ens kär? Det är tio år sedan jag var nykär senast så jag minns knappt hur det var. Det pirrar dock när jag tänker  på honom, jag stirrar på hans bild stup i ett, jag tittar på hans vackra ansikte, fantiserar om honom, reagerar med hjärtslag när jag hör hans namn och om han bara har gjort ett Facebookinlägg etc. Jag känner mig som en fjortis, trots att jag är mer än 20 år äldre än så.

Finns det ens en teoretisk chans att han skulle kunna vara intresserad av mig? Vi har alltid haft en bra jobbkontakt på jobbet, haft trevliga samtal och även haft kul ihop på sammankomster etc.

Kanske är det önsketänkande, men den senaste tiden har jag i alla fall inbillat mig att han har flirtat lite med mig. Vi har lunchat flera gånger (med andra), han har vid alla tillfällen suttit bredvid eller mittemot mig. Det känns som att han har varit angelägen om detta. Han har pratat en massa med mig, jag nästa bara med mig ibland, känns det som. Vid ett par tillfällen har hans knä eller ben lätt vidrört mitt ben och han har inte varit snabb med att ta bort det. Vid en jobbfest tittade han flera gånger åt mitt håll, vinkade till mig att sätta mig bredvid honom, han höll mig om min axel och strök även sin hand på min rygg vid ett tillfälle. På kontoret har han ofta stått och pratat vid mitt skrivbord och han verkar alltid skina upp när jag varit vid hans plats.

Vi stötte på varandra en kväll på stan (dock med andra), vi tog en drink tillsammans och när vi sedan skulle gå kändes det som att han var noga med att vi skulle gå åt samma håll. När vi nådde hans port så sa han "här ska vi in", men jag var osäker på om han med "vi" avsåg bara sig själv eller kanske oss, så jag låtsades om ingenting. Därefter skiljdes vi åt.

Jag veeet....allt detta betyder säkert ingenting alls. Det är bara jag som klamrar mig fast vid små, betydelselösa indikationer på att han skulle vara intresserad.

Förmodligen är han straight, men killen anses allmänt vara sjukt snygg, har en massa vänner men verkar ändå alltid vara singel. Kan det också vara ett tecken på att han kanske inte har kommit ut ur garderoben? Borde inte en svinsnygg och trevlig kille ha en tjej? Ja, jag veeet....jag drömmer....

Till saken hör att jag har en sambo sedan många år. Jag älskar honom men vi har inte haft det så bra under en längre period. Killen som nu väcker min åtro är egentligen ingen som jag känner så otroligt väl. Det är helt enkelt en skön kollega och kanske är det helt enkelt bara så att jag är otroligt attraherad av denna snygga och sexiga man. Men är man inte lite kär om man tänker på honom hela tiden?

• Svar på tråden Gay och kär i manlig kollega
  • Anonym (&)

Vet han om att du är gay?

• Anonym (Chup)

Absolut, jag är helt öppen med det.

• Anonym (H)

Det låter ju onekligen som att du har en chans där. Men du måste lämna din nuvarande innan du ens börjar fundera på att träffa andra. I det avseendet spelar det ingen roll vad den andra killen känner.

• Anonym (&)

Tror absolut du har en chans då! :)

Svar på tråden Gay och kär i manlig kollega