• Mamman8

Beräknad mens i tisdags men ingen mens och inget +

Hej!

Skulle haft min mens i tisdags men har inte fått någon än, däremot i tisdags kväll va de ljus,ljus rosa flytningar, ytterst lite, såg de i samband med toalett besök, då jag granskat pappret efter besöken då jag inte vill ha fått min mens utan vill bli/vara gravid.

Tog ett graviditets test i söndags (tidigt, men kunde inte hålla mig) sen även onsdag och nu idag fredag. (Onsdag o fred testade jag på eftermiddagen) alla tre tester har varit negativa.

Vart har min mens tagit vägen?? Finns de möjlighet att jag är gravid ändå? Kommer mensen komma senare? Eller kommer mensen nästa månad nu?

Dela gärna med er om ni varit med om liknande!

• Svar på tråden Beräknad mens i tisdags men ingen mens och inget +
  • Cyanea

Antingen har du ägglossat senare än du brukar eller så har du inte ägglossat alls. 

De flesta kvinnor ägglossar bara 10ggr per år. Oftast märks det inte, mensen kommer ungefär när den ska och ser ut ungefär som den brukar. Blir ÄL sen eller uteblir så kan mensen också bli sen eller till och med hoppa över en månad. 

Du kan absolut vara gravid men att det är för tidigt att testa om ÄL varit sen. Det kan också vara så att mensen inte kommer att dyka upp. Det är inget fel eller konstigt, så oroa dig inte :) 

Lycka till! 

• Mamman8
    Cyanea skrev 2016-08-05 20:05:24 följande:

Antingen har du ägglossat senare än du brukar eller så har du inte ägglossat alls. 

De flesta kvinnor ägglossar bara 10ggr per år. Oftast märks det inte, mensen kommer ungefär när den ska och ser ut ungefär som den brukar. Blir ÄL sen eller uteblir så kan mensen också bli sen eller till och med hoppa över en månad. 

Du kan absolut vara gravid men att det är för tidigt att testa om ÄL varit sen. Det kan också vara så att mensen inte kommer att dyka upp. Det är inget fel eller konstigt, så oroa dig inte :) 

Lycka till! 

Okej tack så mycket för svar! Mår väldigt illa, är yr och blivit lätt åksjuk, vilket ja inte blir annars. (mycket bilåkande idag) Lätt huvudvärk hela dagen.

Men vet man inbillar sig väl saker oxå när man väldigt gärna vill de ska va så ????
  • Mamman8
    Cyanea skrev 2016-08-05 20:05:24 följande:

Lycka till! 

Okej tack så mycket för svar! Mår väldigt illa, är yr och blivit lätt åksjuk, vilket ja inte blir annars. (mycket bilåkande idag) Lätt huvudvärk hela dagen.

Men vet man inbillar sig väl saker oxå när man väldigt gärna vill de ska va så :)
  • Cyanea
    Mamman8 skrev 2016-08-05 20:36:44 följande:

Men vet man inbillar sig väl saker oxå när man väldigt gärna vill de ska va så :)
    Jag tror inte jättemycket på inbillning, så var inte hård mot dig själv. För mig tog det tre år att bli gravid så jag hann gå igenom MÅNGA cykler utan graviditet. Vad jag lärde mig är att det ofta kommer samma symptom som när man blir gravid, men dels tänker man kanske mer på dem när man längtar efter plus och dels är de flesta ovana vid naturliga cykler. Har man som jag gått på minipiller i år och dagar var det länge sedan man hade en riktig ägglossning och vet inte längre hur det känns, så när kroppen börjar fungera igen mår man helt plötsligt väldigt annorlunda än man gjort förr. Sen ibland känner man ingenting alls, så när symptomen väl dyker upp hoppas man på det bästa ;) 

Det som skulle ha kunnat ge dig symptom är ägglossning. När ägget lossar får man höga halter av hormonet progesteron. Samma hormon finns när man är tidigt gravid, och det ger flera av de typiska tidiga gravsymptomen som illamående, svullen mage, ömma bröst m.m. Det kan alltså vara så att du känner av att du ägglossat, vilket ju är toppen :) 
Svar på tråden Beräknad mens i tisdags men ingen mens och inget +