• Behöverhjälp

Gravid, cysta eller missfall!

Hej!

Min mens är sen med en vecka, har graviditetssymtom. Har 3 barn sen innan så vet ju hur detta går till ;)

Men denna gång så känns det konstigt, jag har tagit säkert 6 gravtest, alla visar svagt positivt, eller svagt och svagt, det syns klart och tydligt men inte lika starkt som det andra strecket..

Min mens förra gången var normal men två veckor senare fick jag mens igen, normal mens, inte ondare och normala blödningar..

Var hos läkare för en månad sen för ultraljud på blodflödet i min kropp, då upptäkte dom en cysta, vet inte vart med nederdelen av magen.. Har läst att en cysta kan ge utslag på gravtest och graviditetssymtom. Är så orolig över detta, är det missfall då det tar upp till 9 veckor innan hcg försvinner, eller cystan som spökar eller gravid! Ringde mcv i veckan och vi skulle avvakta, men denna väntan och tankarna! Är det någon som har erfarenhet av detta!! Så snälla, skriv!

Tack i förhand!

• Svar på tråden Gravid, cysta eller missfall!
  • theLovelyJ

Jag har haft cysta på äggstocken 2 gånger. Första gången i samband med graviditet, som tyvärr slutade i MA. Råder dig att åka till gynakuten för undersökning. En cysta kan göra att graviditeten avstannar och är den stor kan den göra så att äggledaren snurrar runt och tar skada. Minns du hur stor den var sist? Båda mina har varit på 8 cm i diameter.

Kram, håller tummar!

• Behöverhjälp

Oj! Nu blev jag väldigt orolig :( han sa bara att där har du en liten cysta, sen frågade jag inte om det heller för då misstänkte jag inte att jag var gravid. Jag ska ring till mvc på måndag och tjata så dom kan kolla med ul om jag är gravid eller inte. Men sen vet man aldrig med dom. Det är oroligt jobbigt att gå och inte veta.

Kram!

• theLovelyJ

En liten cysta på upp till 2 cm är väldigt vanligt och helt ofarligt. Tror inte att du behöver oroa dig sälänge du inte har ont! ??

Svar på tråden Gravid, cysta eller missfall!