• Annabelles

Sälja eller inte sälja

Min käre mor avled för ett år sen, ärvde en hel del bland annat pengar, ett hus, två båtar och en sommarstuga. då jag var i behov av pengar när hon dog så bestämde jag mig för att sälja av allt vilket jag gjorde. Behöll en sak och det är hennes tavlor som hon älskade, hennes tavlor var a och o i livet då hon samlade konst.

idag har jag brist på pengar på grund av mitt missbruk så jag vill sälja av dom men det känns så fel, har fått två offerter från bla www.ateljecatellani.se och www.bukowski.se

Ska jag sälja det? uppskattat värde 100-150.000kr gör jag fel, är jag hemsk? snälla hjälp mig jag mår ingen bra känns som att familjeliv bara är de enda forumet som öppet ger riktiga råd

• Svar på tråden Sälja eller inte sälja
  • WinterDawn

Har pengarna du ärvde plus pengarna du fick efter att ha sålt huset, sommarstugan och båtarna försvunnit pga ditt missbruk?
    Isåfall tycker jag inte att du ska sälja. Dessa pengar kommer också försvinna snabbt och sedan har du ingenting alls kvar. Behåll tavlorna som säkerhet för framtiden istället och försök söka hjälp för ditt missbruk. När du sedan mår bra kan du sälja tavlorna om det är så att du behöver pengarna för att komma på fötter, men sälj dem inte för att finansiera missbruket.

• Egon den stora

För missbrukare verkar missbruket vara det absolut viktigaste i livet.

Sök hjälp istället. Pengarna lär ändå inte räcka länge.

Svar på tråden Sälja eller inte sälja