• Danneanonym

Stanna eller gå

Hej,

Jag är en man som är gift och har två små barn.

Min kärlek dog för min fru för många år sen och jag valde att blunda för det.

Jag träffade en tjej på jobbet som det klickade med. Vi hade samma intressen och skrattade otroligt mycket med varandra och åt varandra.

Hon hade då en relation med två barn och jag hade en relation. Jag och hon från jobbet träffades ett tag men valde att satsa på våra respektive.

Hon separerade efter ett tag från sin och jag skaffade barn och gifte mig. Vi träffades inte alls under tre år då vi hade bytt jobb på företaget båda två.

Sen började vi arbeta med varandra igen och det var som om vi alltid hade varit ihop. Jag blev otroligt kär och hon med. Nu står jag med bekymret att jag älskar inte min fru som jag har två barn med.

Jag älskar den andra tjejen så otroligt mycket, saknar henne konstant.

Försökte avsluta med min fru men hon ville inte acceptera och efter hot om barn fråntagning och lite annat så sitter jag här nu och mår jävligt dåligt psykiskt och vet inte riktigt vad jag ska göra.

Depressionen är total.

Ska jag stanna för barnens skull eller?

Jag kommer nog vara olycklig länge men kommer nog över det.

• Svar på tråden Stanna eller gå
  • Hannahaha

Det är ju en jäkla process om hon ska kunna ta barnen ifrån dig, och om du inte är en dålig pappa kommer hon nog inte lyckas med det.

Det är inte alltid barnen mår bättre av att föräldrarna är tillsammans. Särskilt inte om föräldrarna är olyckliga, och som det är nu låter det inte som varken du eller mamman kan må särskilt bra. Jag hade aldrig velat vara med nån som hotar med att ta barnen från mig för att jag inte längre är kär. Det rår man ju inte för.

• Frontline

Att stanna för barnens skull tror jag inte blir bättre.

En kompis till mig var i samma situation men valde att stanna för barnens skull och när barnen var i 20 års-åldern då begärde han skilsmässa.
    Barnen vart ju så klart ledsna att deras föräldrar gick isär men han ångrade sig att han inte gjorde det långt tidigare.

Hon kan aldrig ta barnen helt ifrån dig så det behöver du ju inte tänka på..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (Man)

Att vara olyckligt kär gör dig inte till en bättre pappa.

• Anonym (Tjej)

Usch jag lider med dig. Jag är också "fast" i mitt förhållande pga andra skäl och det känns fruktansvärt. Men hon kommer inte kunna ta barnen ifrån dig bara sådär utan anledning så tänk inte på de!

Danneanonym skrev 2016-08-07 18:29:52 följande:

Hej,

Jag är en man som är gift och har två små barn.

Min kärlek dog för min fru för många år sen och jag valde att blunda för det.

Jag träffade en tjej på jobbet som det klickade med. Vi hade samma intressen och skrattade otroligt mycket med varandra och åt varandra.

Hon hade då en relation med två barn och jag hade en relation. Jag och hon från jobbet träffades ett tag men valde att satsa på våra respektive.

Hon separerade efter ett tag från sin och jag skaffade barn och gifte mig. Vi träffades inte alls under tre år då vi hade bytt jobb på företaget båda två.

Sen började vi arbeta med varandra igen och det var som om vi alltid hade varit ihop. Jag blev otroligt kär och hon med. Nu står jag med bekymret att jag älskar inte min fru som jag har två barn med.

Jag älskar den andra tjejen så otroligt mycket, saknar henne konstant.

Försökte avsluta med min fru men hon ville inte acceptera och efter hot om barn fråntagning och lite annat så sitter jag här nu och mår jävligt dåligt psykiskt och vet inte riktigt vad jag ska göra.

Depressionen är total.

Ska jag stanna för barnens skull eller?

Jag kommer nog vara olycklig länge men kommer nog över det.

Svar på tråden Stanna eller gå