• heffaklumpen89

Följas åt med äl-tester?

Hej!
    Jag har från och med denna månaden börjat med äl-test. Visade starkt pos igår, idag något svagare. Tänkte om fler använder äl-tester och vill följas åt dessa veckor fram till bim? :)

• Svar på tråden Följas åt med äl-tester?
  • Crazy catlady
    heffaklumpen89 skrev 2016-08-13 10:16:46 följande:
    okej. Vi försöker också med andra barnet. har en 4 åring här hemma. Vi har försökt typ ett år nu fast det har gått vissa månader som vi ändå inte försökt.. men sen aug förra året har vi mer eller mindre försökt pricka in äl.. Eftersom det inte blivit något än så har jag nu börjat med tester så man mer aktivt kan försöka när man vet att man har äl. 

Tråkigt med utomkvedshavandeskap :( 
    Har du börjat känna efter om du har någon symptom än? har du tidigare känt av om du är gravid innan mens?
    m12345 skrev 2016-08-09 08:28:24 följande:

Jag vill också vara med här! Har ätit p-piller ett par år men slutade med det i slutet av Juni så fortfarande osäker på cykeln. Hade mens i månadsskiftet så borde ha ÄL snart. Tog första testet igår, bara ett streck så toknegativt antar jag. Nytt test i eftermiddag!

välkommen till gruppen. håller tummar för dig med :)
    hade du mens 4 aug och har en cykel på 28 dagar, 14 dagar dagar mellan äl och mens så är ju 18 det datum du borde ha äl så det är väl vad appen räknar på. jag började med äl-test en gång om dagen från någon vecka efter mensen slutat. sen när man börjar få starkare så är det man ju påväg att få äl så då är det bara att köra på ;)

När jag väntade min son så kommer jag bara ihåg ryggvärken jag hade och det va den som gjorde att jag testade redan på bim-4 och fick ett tydligt men svagt pluss.. kommer dock inte ihåg om jag kände någon molvärk eller ömma bröst.. När jag plussade i julas så fick jag något ömma bröst till o från men mitt underliv blev mörkt i lila nyans.. låter sjukt.. hehe dagen efter plussade jag..
    Denna gång har jag känt av lite allt möjligt men väldigt svagt och från och till. Väldigt svag mensvärk, knappt märkbar.. försvinner ibland och kommer tillbaka sen.. brösten sticker till ibland bara och känns snabbt spända för en kort stund.. men ingen ömhet..
    Det senaste året har jag börjat få pms dessutom så allt jag känner nu kan lika gärna vara det så jag vågar inte tänka på att det är gravsymtom.. hehe vissa månader har jag känt av pms så tydligt så jag verkligen trott att jag vart gravid.. men så kommer mensen på bim.. 

testade imorse.. kunde inte hålla mig, men negativt så klart.. man hoppas alltid, men jag vet att det är alldeles för tidigt... Äl+8 idag =) 

• m12345

Jag har endast haft ett streck hela veckan men idag syns i alla fall ett svagt teststreck. Kan det betyda att något är på G eller bara en slump att det syns helt plötsligt. Mensen tog slut 2 aug så enligt min app borde det vara dags för ÄL nu!

• heffaklumpen89
    Crazy catlady skrev 2016-08-14 08:45:31 följande:

När jag väntade min son så kommer jag bara ihåg ryggvärken jag hade och det va den som gjorde att jag testade redan på bim-4 och fick ett tydligt men svagt pluss.. kommer dock inte ihåg om jag kände någon molvärk eller ömma bröst.. När jag plussade i julas så fick jag något ömma bröst till o från men mitt underliv blev mörkt i lila nyans.. låter sjukt.. hehe dagen efter plussade jag..

Denna gång har jag känt av lite allt möjligt men väldigt svagt och från och till. Väldigt svag mensvärk, knappt märkbar.. försvinner ibland och kommer tillbaka sen.. brösten sticker till ibland bara och känns snabbt spända för en kort stund.. men ingen ömhet..

Det senaste året har jag börjat få pms dessutom så allt jag känner nu kan lika gärna vara det så jag vågar inte tänka på att det är gravsymtom.. hehe vissa månader har jag känt av pms så tydligt så jag verkligen trott att jag vart gravid.. men så kommer mensen på bim.. 

testade imorse.. kunde inte hålla mig, men negativt så klart.. man hoppas alltid, men jag vet att det är alldeles för tidigt... Äl+8 idag =) 

Okej :) jag tänkte nog testa första gången på fredag då är jag äl+10 :) sjukt svårt att hålla sig men vet ju att man kommer få neg om man testar idag. Ägget har väl knappt fäst än :p
    m12345 skrev 2016-08-14 10:47:54 följande:

Jag har endast haft ett streck hela veckan men idag syns i alla fall ett svagt teststreck. Kan det betyda att något är på G eller bara en slump att det syns helt plötsligt. Mensen tog slut 2 aug så enligt min app borde det vara dags för ÄL nu!

Har du inte sett något tidigare så är det väl kanske dags för äl snart :) men det är ju först när sträcken är lika starka som det är "pos" :)
  • stellanocte

Hänger gärna på här.

Är på cykeldag 8 i dag och fick nedanstående resultat i morse. Uppenbarligen inte positivt men kanske början på en stegring? 

• Crazy catlady
    stellanocte skrev 2016-08-14 15:39:39 följande:

Fick inte med bilden. Här kommer den. 

Så där ser mina test ut under hela menscykeln. Förutom när stegring äger rum runt dag 16 :)... när brukar du ha ägglossning.. vilken dag ?
  • stellanocte
    Crazy catlady skrev 2016-08-14 17:44:49 följande:
    Så där ser mina test ut under hela menscykeln. Förutom när stegring äger rum runt dag 16 :)... när brukar du ha ägglossning.. vilken dag ?
    Okej, trodde att man enbart fick streck när ägglossningen var på väg. Inte så bra nyheter som jag trodde då :) 

Det är första gången jag använder ÄL-tester men baserat på flytningar och magvärk, etc skulle jag säga dag 13-14. 

Detta är vårt 4:e försök med första barnet. 
  • MissMarvel

Jag är på dag 9 i min cykel och Natural Cycles vill att jag tar ett ÄL-test. Sagt och gjort med ett svagt positivt resultat. Har tagit ÄL-tester förut på "fel" dagar och har aldrig ens tendens till ett positivt resultat, så jag tror inte jag tillhör gruppen som får det genom hela cykeln. Tror ni ÄL kan vara på G redan?

• anyhere

Borde vara något på gång här. Svaga testet från igår och det starkare från idag. Hoppas på fullt tidigast torsdag men har sånna ÄL-känningar att jag tror det kan ske redan imorgon :(
  • Lillemy1980

Jag fattar inget. Testade med cb digital med dubbelindikator och fick blinkande gubbe på onsdag men fick slut på stickor då. Köpte vanlig cb digital och började testa. Fick positivt med gla gubbe i går men negativt tors-lördag samt i dag. När hade jag äl?

• anyhere

Dagens test. Lite segt då min man är bortrest till fredag. Kanske räcker med att vi mös i söndags?
  • stellanocte
    Jag förstår ingenting alls just nu.

Jag började ÄL-testa i  söndags, fyra dagar efter mensens slut, och fick då ett väldigt svagt men tydligt streck (se bild jag lade upp i tidigare inlägg) men i går och i dag är strecken totalt försvunna. 

ÄL enligt min app är på torsdag. Borde inte strecket jag såg i söndags ha blivit starkare nu inför ÄL? 
  • stellanocte
    anyhere skrev 2016-08-16 12:27:43 följande:
    Dagens test. Lite segt då min man är bortrest till fredag. Kanske räcker med att vi mös i söndags?
    De säger ju att spermier kan leva upp till fem dagar i väntan på ägget, så det känns inte alls omöjligt  
  • anyhere
    stellanocte skrev 2016-08-16 16:08:05 följande:

De säger ju att spermier kan leva upp till fem dagar i väntan på ägget, så det känns inte alls omöjligt  

Hoppas på det! En annan fråga; kommer testen bli svagare efter ägget släppt eller hur funkar det?
Svar på tråden Följas åt med äl-tester?